Hej!
Jag försöker installera Ubuntu 8.04 på jobbets server fast misslyckas. Det är efter ett tag vid Busybox så får jag bara upp Assuming drive cache: write through sen händer inget mer.
Datorn består av 2ST 15k 16 GB SCSI RAID 0, 4ST 73 GB 15k SCSI raid 5, 4GB Ram, 4 st Intel Xeon P4 Proppar. Dock så känns det som att det är något med raiden och diskarna som är felet.
Tacksam för hjälp hur jag ska gå vidare
Har testat båste Ubuntu 7 samt 8 och skrivbords, server veriationerna
MHV
Problem vid installation på Server
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Problem vid installation på Server
Kan du prova att dra ut en av minnesmodulerna så att du har mindre än 4GB RAM?
Låter kanske knäppt men jag sitter med samma problem (dock med en virtuell instans) där jag inte kan få ubuntu att boota på kust scsi om det finns mer än 3600 MB RAM. Ändrar jag till IDE så går det som smort oavsett antal RAM, men just scsi får den att hänga precis som din, och så efter ett tag dyker BusyBOX upp eftersom kärnan inte kan hitta någon boot disk. Och kör man installations-skivan så hittar den enbart en disk på 512B
Låter kanske knäppt men jag sitter med samma problem (dock med en virtuell instans) där jag inte kan få ubuntu att boota på kust scsi om det finns mer än 3600 MB RAM. Ändrar jag till IDE så går det som smort oavsett antal RAM, men just scsi får den att hänga precis som din, och så efter ett tag dyker BusyBOX upp eftersom kärnan inte kan hitta någon boot disk. Och kör man installations-skivan så hittar den enbart en disk på 512B

- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Problem vid installation på Server
Flyttar tråden till Nätverk/Säkerhet/Servrar.