Problem när jag synkar palmen med kPilot

Ramon
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Ramon »

Jag installerade kpilot förut för det verkar vara mycket bättra än gpilot, men synkningen gick inte riktigt som väntat :( Jag synkade Palmens (Palm Tungsten E2) mot kOrganizer och visst synkades kalendern från palmen över till kOrganizer, problemet är bara att allt i kalendern flyttades över till datorn :( Sen så kunde jag inte synka tillbaks från datorn till palmen för jag fick error och fick reseta palmen varje gång jag försökte.

Någon som fått det att fungera med kOrganizer eller kan rekommendera ett annat program i värsta fall? Har läst att Palm Desktop fungerar via Wine också.
xlin3r

Inlägg av xlin3r »

Hms lät väldigt skumt, ligger den på rätt hastighet för det första?
Ramon
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Ramon »

Det bör den göra, körde med standardinställningarna. Jag vågar dock inte testa igen, för det var mindre kul att mata in hela schemat under ~1½h sen efteråt :( Har en kompis med en Palm T|X som synkade med gnome-pilot, men han har också gått över till Palm Desktop eftersom synkningen inte fungerar tillfredsställande i dessa program. Han fick problemet med att saker och ting i t.ex. kalendern "föll bort". Efter synkning så kom t.ex. inte salsnamn och remindern med etc. Jag tänkte installera Wine eller liknande och köra med Palm Desktop, läste för ett tag sen att det fungerar.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"