iPhone 3G
iPhone 3G
iPhone 3G är nu officiell. Den innehåller 3G och GPS. Den ska släppas i 70 länder och börjar säljas 11 Juli.
Mer info: http://gizmodo.com/5014675/the-3g-iphone-is-official
http://live.gizmodo.com/
http://www.idg.se/2.1085/1.167037
Mer info: http://gizmodo.com/5014675/the-3g-iphone-is-official
http://live.gizmodo.com/
http://www.idg.se/2.1085/1.167037
Re: iPhone 3G
1200 kr för den är inte dyrt. Man kanske ska köpa sig ett par. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Shit, har dom släppt den!?!? 
Släppet av iPhone 3G på WWDC nu ikväll var nog den mest ohemliga hemliga grejen ever, alla visste, inte bara att den skulle släppas utan också det mesta om den, att det var 3G + GPS + att dom fixat stöd för Exchange, MMS o.s.v... T.o.m. en av bilderna som "läckt" - och trodd vara fejk - visade sig ikväll faktiskt ha varit en riktig bild - eller så var det nån som på ren tur gjorde en mockup som stämde till 100% (inte så troligt dock)...
Oavsett all "hype" runt den här releasen så är det såklart en grymt fräsig grej, har ännu inte träffat på någon som inte blivit GRYMT imponerad av min (hackade) iPod Touch, vilket ju är en iPhone utan telefonen typ... Så jodå, chansen är inte helt obefintlig att det blir en sån till hösten, får se hur det står till i ekonomin, en resa till Israel/Egypten står först på listan, men har jag cash till en iPhone 3G utanför det, ja då blir det en - iaf fram till det släpps nån ball Android-lur...

Släppet av iPhone 3G på WWDC nu ikväll var nog den mest ohemliga hemliga grejen ever, alla visste, inte bara att den skulle släppas utan också det mesta om den, att det var 3G + GPS + att dom fixat stöd för Exchange, MMS o.s.v... T.o.m. en av bilderna som "läckt" - och trodd vara fejk - visade sig ikväll faktiskt ha varit en riktig bild - eller så var det nån som på ren tur gjorde en mockup som stämde till 100% (inte så troligt dock)...
Oavsett all "hype" runt den här releasen så är det såklart en grymt fräsig grej, har ännu inte träffat på någon som inte blivit GRYMT imponerad av min (hackade) iPod Touch, vilket ju är en iPhone utan telefonen typ... Så jodå, chansen är inte helt obefintlig att det blir en sån till hösten, får se hur det står till i ekonomin, en resa till Israel/Egypten står först på listan, men har jag cash till en iPhone 3G utanför det, ja då blir det en - iaf fram till det släpps nån ball Android-lur...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Måste ha en!
NU!
NU!

- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Tror 1200 är optimistiskt att hoppas på.
Du ska ha skatt på det, + ca 300:- minst, uppepå det så är priset med abb.
Ledsen att vara en glädjedödare men så billig blir den inte i slutändan.
Tuff visst, men jag kör hellre med min eee faktiskt. Mer användbar och inte nämnvärt mycket större.
Tror med på UMPC formfaktorn med riktigt tgb än en nödlösning utan tgb som portabel dator vilket jag själv
är mest ute efter. Men som mediaspelare och telefon är den säkert nästan (NÄSTAN) oslagbar..
Du ska ha skatt på det, + ca 300:- minst, uppepå det så är priset med abb.
Ledsen att vara en glädjedödare men så billig blir den inte i slutändan.
Tuff visst, men jag kör hellre med min eee faktiskt. Mer användbar och inte nämnvärt mycket större.
Tror med på UMPC formfaktorn med riktigt tgb än en nödlösning utan tgb som portabel dator vilket jag själv
är mest ute efter. Men som mediaspelare och telefon är den säkert nästan (NÄSTAN) oslagbar..
Linux - Bringing back the joy of computing
Jag var ironisk.
Försökte göra mig rolig över IDG's dåliga information.. Jag kan tänka mig att den kommer hamna upp emot en 4000-5000 kr innan det är klart.
http://www.apple.com/se/iphone/appstore/
"Program som drar nytta av världens mest advancerade mobilteknik"

http://www.apple.com/se/iphone/appstore/
"Program som drar nytta av världens mest advancerade mobilteknik"

Tycker att Apple har missat den del grejjer som borde uppgraderats/lagts till:
*Bättre kamera
*MMS
*Uppspelning av flash i webbläsaren (kanske kommer senare, i någon mjukvaruppdatering.
*Mer minnne, 32gb vore ett bra alternativ
*Kamera fram på telefonen för videochatt/videosamtal
*Videoinspelning
Hursomhelt, jag har ingen iPhone sedan tidigare och jag har väntat på den här modellen, så det blir till att köpa den. Det sker nästa gång någon bekant åker till USA, efter 11 Juli. :]
*Bättre kamera
*MMS
*Uppspelning av flash i webbläsaren (kanske kommer senare, i någon mjukvaruppdatering.
*Mer minnne, 32gb vore ett bra alternativ
*Kamera fram på telefonen för videochatt/videosamtal
*Videoinspelning
Hursomhelt, jag har ingen iPhone sedan tidigare och jag har väntat på den här modellen, så det blir till att köpa den. Det sker nästa gång någon bekant åker till USA, efter 11 Juli. :]
Du kan inte få den utan abbonemang i staterna.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Sparar dom till nästa version, nåt måste dom ha till den ju...tweeek skrev:Tycker att Apple har missat den del grejjer som borde uppgraderats/lagts till:
*Bättre kamera
Kommer i mjukvaruuppgraderingen till 1.2/2.0, alltså klart i iPhone 3G och som uppdatering till gamla iPhone.tweeek skrev:*MMS
Hänger delvis på Adobe också. Apple ansåg stora pluggen var för stor & mobile-pluggen för dålig. Adobe jobbar på ett mellanting.tweeek skrev:*Uppspelning av flash i webbläsaren (kanske kommer senare, i någon mjukvaruppdatering.
Kommer säkert en sån modell på iPhone 3G hyfsat snart, dom sparar på vissa grejer för att tidvis kunna nytända intresset...tweeek skrev:*Mer minnne, 32gb vore ett bra alternativ
En grej till inför nästa version, dom kan ju inte ge allt allt allt på en gång...tweeek skrev:*Kamera fram på telefonen för videochatt/videosamtal
Kommer även den med 1.2/2.0 verkar det, alltså klar i 3G och som uppdatering till gamla luren.tweeek skrev:*Videoinspelning
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Nice nice! 
Ska väl försöka få tag på en utan abonemang på något sätt. Verkar ju inte vara några problem att fixa från staterna?

Ska väl försöka få tag på en utan abonemang på något sätt. Verkar ju inte vara några problem att fixa från staterna?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Jo, kan man inte köpa den från USA och regga abonnemanget på "John Smith" bara?
Farmfield: En del saker måste ju sparas till nästa, men jag tycker att de kunde ha fixat en bättre kamera iaf och mer minne. Det känns som de viktigaste sakerna som behöver uppgraderas.

Farmfield: En del saker måste ju sparas till nästa, men jag tycker att de kunde ha fixat en bättre kamera iaf och mer minne. Det känns som de viktigaste sakerna som behöver uppgraderas.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Oh, nu blir det nog så att jag också får köpa en iPhone... Jag har letat med ljus och lykta efter någon hyfsad smartphone som inte är apple eller kör windows mobile men det verkar helt kört.
Jag vill dock inte byta operatör till Felia, hur gör jag då för att få tag på en? är dom operatörslåsta?
Hur bra fungerar iPhone tillsammans med Linux?
Jag vill dock inte byta operatör till Felia, hur gör jag då för att få tag på en? är dom operatörslåsta?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kolla in openmoko.org. Problemet är att de inte har släppt den och att den saknar 3G om den är viktigt. Om de bara kunde släppa telefonenrylleman skrev:Oh, nu blir det nog så att jag också får köpa en iPhone... Jag har letat med ljus och lykta efter någon hyfsad smartphone som inte är apple eller kör windows mobile men det verkar helt kört.

Den telefonen borde fungera bra med linux

iPhone tillverkas den fortfarande
Nästa version måste de släppa inom ett halvår i alla länder, de har nog förlorat många kunder som tycker
att hypen liknade ett Amerikanskt primärval, som nu tillhör det förgångna, och nu är det dags igen lokalt i Sverige.

Nästa version måste de släppa inom ett halvår i alla länder, de har nog förlorat många kunder som tycker
att hypen liknade ett Amerikanskt primärval, som nu tillhör det förgångna, och nu är det dags igen lokalt i Sverige.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jo, Frerunnern är väldigt intressant om det inte vore för att den inte är släppt och ingen verkar veta när den släpps och att det står på deras hemsida att "It will not be suitable for end users at release.". Annars hade jag gärna haft en.mcNisse skrev:Kolla in openmoko.org. Problemet är att de inte har släppt den och att den saknar 3G om den är viktigt. Om de bara kunde släppa telefonenJag har väntat lääääänge på freerunnern. Ville ha wlan därför köpte jag inte neo1973...
http://www.idg.se/2.1085/1.169359
215 dollar är 1 278,63 SEK. Vad är haken? Den kan omöjligt vara så billig utan att det finns en hake?
215 dollar är 1 278,63 SEK. Vad är haken? Den kan omöjligt vara så billig utan att det finns en hake?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag tror att haken är att du tecknar ett avtal med operatören i minst 24 månader.
Telia har inte gått ut med någon information alls om abonnemang/priser ang. iPhone :/
Dom håller på det tills att dom släpper den. Jag skulle tro att det handlar om kokuransen, hålla priset hemligt in till det sista?tweeek skrev:Telia har inte gått ut med någon information alls om abonnemang/priser ang. iPhone :/
- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Prissättningen är ute nu.. I mitt tycke är den helt hutlös !

Linux - Bringing back the joy of computing