Om 3 dagar kastar vi loss och seglar vidare mot nya härliga mål.
Däcket ska skrubbas, sovhytterna städas, uniformerna strykas, motorerna kollas, kanonerna bemannas, skeppet skall gås igenom för avfärd osv..
Icke att glömma hårt jobb med FSD också!

Jag tänkte samma sak.Sid skrev:Är det du Urban?
+1Ulsak skrev:Själv tycker att det är dags att rikta in sig på mobilitet och skjuta sank på propretiära hinder som flash och dylikt.
Vilka är dom retfullaste proprietära grejerna egentligen... Flash-pluggen och drivarna till Nvidia/ATI förstås, men vad är det mer som tillhör den kategorin egentligen?Ulsak skrev:Själv tycker att det är dags att rikta in sig på mobilitet och skjuta sank på propretiära hinder som flash och dylikt.
Har du inte provat?Urban Anjar skrev:Det är väl dom som ställer till mest oväsen här i alla fall.
Möjligen några codecs också, men där tror jag (ryktesvis)
de fria funka rätt OK, använder sällan datorn till sån't som
kräver codecs, så jag vet inte om jag har någondera varianten.
Jo, det tipsas ofta om att installera Ubuntu-Restricted-Extras när den enklaste lösningen oftast är att installera VLC - fast det hjälper ju inte till online-grejerna då, utan menar för uppspelning på burken av wmv/wma o.s.v... Dom formaten förstår jag mig dock inte på alls, det är ju sååå suckig kvalitet på video/audio i dom formaten ändå...Urban Anjar skrev:Möjligen några codecs också, men där tror jag (ryktesvis)
de fria funka rätt OK, använder sällan datorn till sån't som
kräver codecs, så jag vet inte om jag har någondera varianten.
Ah, nice! Ingen dum idé faktiskt. För nu är det ju faktiskt bara Xfce med samma Gnome program som i vanliga Ubuntu...Sid skrev:Vad jag har sett så tycker jag att Xubuntus mål är de mest intressanta. Att satsa på att bli riktigt lättviktig istället för en Gnome kopia.
Jaha? Så har det väl alltid vart, och Ubuntu har aldrig haft några större problem med någon Alfa/beta förut, så jag ser ingen anledning till att det skulle bli något nu.Ubuntu33 skrev:Tänk så här nu..
...
...
...
Jag har prövat den version som finns i Hardys förråd. KDE4 har verkligen kommmit långt och det känns väldigt mycket bättre än föregående version. Men som GTK+ fanatiker ska det till mycket mer än så för att jag skulle byta.Emil.s skrev:Hund:
KDE 4.1 Betan borde finnas i Kubuntu nu. Nästan värt att gå över till Intrepid bara för den
Går den att använda som som sitt "varje-dag-skrivbord" utan uppbackning?Hund skrev:Jag har prövat den version som finns i Hardys förråd. KDE4 har verkligen kommmit långt och det känns väldigt mycket bättre än föregående version. Men som GTK+ fanatiker ska det till mycket mer än så för att jag skulle byta.Emil.s skrev:Hund:
KDE 4.1 Betan borde finnas i Kubuntu nu. Nästan värt att gå över till Intrepid bara för den
Jag har bara provat det via VirtalBox så jag kan inte ge ett ärligt svar på det. Men jag har en fil på skrivbordet som inte går att ta bort.. Och det lägger man till något på panelen kan man inte flytta på den. I övrigt har jag inte märkt något vad jag kan komma på.. Bortsett från att pakethanteraren i KDE är helt värdelös..! Det hittar inte paket jag vet finns? Fast det kanske bara jag som är korkad.Sid skrev:Går den att använda som som sitt "varje-dag-skrivbord" utan uppbackning?Hund skrev:Jag har prövat den version som finns i Hardys förråd. KDE4 har verkligen kommmit långt och det känns väldigt mycket bättre än föregående version. Men som GTK+ fanatiker ska det till mycket mer än så för att jag skulle byta.Emil.s skrev:Hund:
Håller med.Sid skrev:Vad jag har sett så tycker jag att Xubuntus mål är de mest intressanta. Att satsa på att bli riktigt lättviktig istället för en Gnome kopia.
Flashpluggen och andra format måste självklart finnas som fria alternativ, allt annat är förkastligt.farmfield skrev:Vilka är dom retfullaste proprietära grejerna egentligen... Flash-pluggen och drivarna till Nvidia/ATI förstås, men vad är det mer som tillhör den kategorin egentligen?Ulsak skrev:Själv tycker att det är dags att rikta in sig på mobilitet och skjuta sank på propretiära hinder som flash och dylikt.