Totem hackar men inte VLC

joni8135
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Totem hackar men inte VLC

Inlägg av joni8135 »

Hej
Jag hade inte toten tidigare för den ställde in skärmupplösningen till en nivå som passade filmen men ändrade inte om till föregående upplösning, när filmen var klar eller man stängde programmet. Så det blev jävligt jobbigt om man ville pausa och gå in på internet. Så då avinstallerade jag totem. När jag sedan uppgraderade till Hardy, så funkar inte de propritära drivrutinerna till ett gforce4 Ti4200 nvidia-kort.

Så jaf tänkte att jag provar totem igen, eftersom jag ändå inte kunde aktivera de propretära drivrutinerna. Totem-gstreamer funkar hyffsat till xvid-film, men när jag ska spela upp filmer jag spelat in med min Nikon L12 kamera så hackar de okomprimerade avi-filmen, men samma film flyter på bra med VLC. När jag kollar processor aktiviteten i System monitorm så ökar processoråtgången med 10-15% när jag använder VLC, men med 40.50% mär jag kör med Toten-gstreamer. Är inte Totem en ganska dålig spelarem eller varför är det så?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Totem hackar men inte VLC

Inlägg av Hund »

Jag skulle tippa på att de codecs som VLC använder är bättre för just den typen av media.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"