Problem med Kodak digitalkamera efter installation av Hardy
Problem med Kodak digitalkamera efter installation av Hardy
Jag har en digitalkamera Kodak EasyShare C743. Tidigare har den mountat automatiskt som USB-device men inte nu längre. Jag har mixtrat med libgphoto2.rules och testat alla tänkbara lösningar jag hittat via google men ingen hjälper. Nån som har förslag på lösning?
Re: Problem med Kodak digitalkamera efter installation av Hardy
Jag stöter också på samma problem med min mobil telefon. (SE W660i)
Det gick tidigare under Gutsy Gibbon att överföra filer mellan mobilen och datorn. Jag antar att skaffa en minneskort adapter är ett alternativ.
Det gick tidigare under Gutsy Gibbon att överföra filer mellan mobilen och datorn. Jag antar att skaffa en minneskort adapter är ett alternativ.
Verkar vara nåt buggigt i Hardy. Finns 2 buggar registrerade på launchpad om detta. Lite biege att släppa en LTS där sånna buggar är med. Ubuntu verkar tyvärr ha fått nån sorts "måste få alla effekter från windåss" nojja och låter stabiliteten stryka på foten. Det är väl ok i en vanlig release men när det kommer till LTS så ska stabilitet och grundfunktioner komma i första rummet.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Har samma problem med min didigtalkamera. Fungerar dock utmärkt om man monterar den manuelt med mount.
Det är ruskigt dåligt att saker som fungerar bra bara slutar fungera i en LTS version.
Det är ruskigt dåligt att saker som fungerar bra bara slutar fungera i en LTS version.
@fedor: Hur bär du dig åt för att hitta och mounta den manuellt? Har gjort några försök men inte hittat hur jag mountar USB-device manuellt. Tacksam för hjälp.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Min dyker upp som /dev/sdb1 (tror det frmagår i dmesg)
sen är det bara och köra
"sudo mount /dev/sdb1 /media/cd-rom0" (jag orkar inte skapa en speciell map för kameran annars kan man köra typ "sudo mkdir /media/kamera" först
När du ska avmontera den kör du "sudo umount /dev/sdb1" eller mappen den är monterad på.
sen är det bara och köra
"sudo mount /dev/sdb1 /media/cd-rom0" (jag orkar inte skapa en speciell map för kameran annars kan man köra typ "sudo mkdir /media/kamera" först
När du ska avmontera den kör du "sudo umount /dev/sdb1" eller mappen den är monterad på.
Min kamera dyker inte upp i dmesg men den dyker upp om man kör lsusb