Vodaphone-mobile-connect-card-driver-for-linux

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
fisfia
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Vodaphone-mobile-connect-card-driver-for-linux

Inlägg av fisfia »

Jag hittade ovannämnda program på mobilabredband.se. Efter lite trixande fick jag igång programmet men jag kan inte connecta med mitt 3g iaf. Är det nån annan som försökt med det programmet? Jag är lite osäker på hur man gör om man inte har nån pinkod nån som vet?

https://forge.vodafonebetavine.net/frs/ ... ase_id=116

Programmet är till för att ansluta med mobilt bredband hos telenor kan sägas. Och 3Gmodemet jag har heter Option Globesurfer Icon 7.2. Nån mer som har det som fått det att funka? Jag har testat en annan guide från forumet också men det funkade inte. Kanske är det det det som är problemet? Att jag har gamla filer i datorn som jag skapat enligt den guiden? Ska jag ta bort allt det först och sen försöka göra om det med VMC?

//FiA
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Vodaphone-mobile-connect-card-driver-for-linux

Inlägg av alatariel »

det ska tydligen funka utan problem vad jag vet ...
men det kan hända att du har en "felaktig" profil som omöjliggör att du kan ansluta?

trodde iofs att alla såna där usb-modem hade pinkod, men alltså inte?

försök stänga ned programmet, ta bort mappen .vmc i din hemkatalog och starta programmet igen och fylla i rätt uppgifter? (dvs inga blanka fält någonstans)
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

fisfia
Kontakt:

Inlägg av fisfia »

alatariel skrev:det ska tydligen funka utan problem vad jag vet ...
men det kan hända att du har en "felaktig" profil som omöjliggör att du kan ansluta?

trodde iofs att alla såna där usb-modem hade pinkod, men alltså inte?

försök stänga ned programmet, ta bort mappen .vmc i din hemkatalog och starta programmet igen och fylla i rätt uppgifter? (dvs inga blanka fält någonstans)
Tusen tack. Det hjälpte att hitta på ett användarnamn och ett lösenord så att det inte var tomt där. Det var det som var tricket. Då funkade det direkt. Man måste förresten ange APN också internet.telenor.se.

Detta är skitsmidigt. Jag rekommenderar detta till alla som har strul.
fisfia
Kontakt:

Inlägg av fisfia »

Nu är det problem igen. Konstigt. Det funkade först men när jag sen startade om datorn för att kolla om det funkade igen så gjorde det inte det.

Det står connected och allt verkar bra men det går inte att komma åt nån sida. Står bara "Looking up...". En annan konstig sak är att i mina inställningar så ändrar datorn själv passwordet till user fast jag själv skriver pass där hur många gånger som helst och hur jag än gör. Kan det vara det?

Jag har provat att börja från början igen med att ta bort mappen .vmc men det hjälpte inte. :(
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

fisfia skrev:En annan konstig sak är att i mina inställningar så ändrar datorn själv passwordet till user fast jag själv skriver pass där hur många gånger som helst och hur jag än gör.
Det händer mig också, om du tittar efter i den översta länken jag gav.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"