När jag försöker kolla på filmer på bl a youtube stänger firefox bara ner sig. Det är bara när jag ska kolla på film också.
När jag sedan startar om firefox kan jag välja "återställ sessionen" och då kan jag kolla på samma film.. Men det är nog snarare
en regel än undantag att firefox stänger ner sig. Jag har avinstallerat och installerat i synaptic en gång men det gjorde ingen skillnad.
Fruktansvärt irriterande när det hållet på i många veckor nu.
Sen när vi, (eller iaf jag.. ;]) ändå är inne på film, jag försöker kolla på snuttarna som finns på tv4.se men spelaren vägrar starta?
Vad kan det vara frågan om? Jag har valt i inställningarna att jag vill att filmerna ska spelas i vlc men det gör dom ändå inte?
firefox 3 kraschar på youtube
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: firefox 3 kraschar på youtube
prova
..och se vad som händer. Jag vände nästa ut och in på mig själv innan jag upptäckte vad som blockade youtube..för min del var det pulseaudio.
för att installera tillbaka pulseaudio:
Kod: Markera allt
sudo apt-get remove pulseaudio
för att installera tillbaka pulseaudio:
Kod: Markera allt
sudo apt-get install pulseaudio
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
jag fixade det ungefär så som i den här länken
http://www.ubuntu-unleashed.com/2008/05 ... y-web.html
visserligen händer det fortfarande att vissa videor kraschar, men de drar i alla fall inte med sig hela firefox för det!
värt att notera är att om du har både flashblock och adblock installerade bör du ändra i adblocks inställningar så att det INTE skapas tabbar för blockerade videor samt släppa flash på youtube fri i flashblock ..
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=747590&page=4
psyke83s inlägg ...
http://www.ubuntu-unleashed.com/2008/05 ... y-web.html
visserligen händer det fortfarande att vissa videor kraschar, men de drar i alla fall inte med sig hela firefox för det!
värt att notera är att om du har både flashblock och adblock installerade bör du ändra i adblocks inställningar så att det INTE skapas tabbar för blockerade videor samt släppa flash på youtube fri i flashblock ..
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=747590&page=4
psyke83s inlägg ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
jag har avinstallerat pulseaudio och det verkar onekligen fungera rätt bra, men jag blir ju nyfiken på vad pulseaudio är
för något?
om jag inte minns fel läste jag nånstans att en av sakerna som var bättre på hardy än gutsy var just att pulseaudio
var standard? eller har jag drömt det i nån svettig feberdröm?
jag har iaf ingen aning om vad för slags program det är och när jag använder det?
klarar jag mig precis lika bra utan det?
för något?
om jag inte minns fel läste jag nånstans att en av sakerna som var bättre på hardy än gutsy var just att pulseaudio
var standard? eller har jag drömt det i nån svettig feberdröm?
jag har iaf ingen aning om vad för slags program det är och när jag använder det?
klarar jag mig precis lika bra utan det?
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
nej, pulseaudio är en av "förbättringarna" i hardy ...
det är, enkelt uttryckt, en serie program som ska göra det enkelt att "dela ljudresurser" (som högtalare, mikrofon) mellan FLERA program ....
dessvärre finns det dock brister i hur det funkar i dagsläget ...
en del program måste uttryckligen anvisas till att använda pulseaudio i stället för t ex direkt alsa eller direkt-till-ljudkorts-varianter
en del program kan inte samarbeta (libflashsupport var ett gammalt försök - som inte ska behövas längre - för att t ex få flash att överhuvudtaget samarbeta med pulseaudio)
en del program "roffar åt" sig så mycket det går av systemresurser så att det inte funkar med andra (se firefox)
med flera problem ...
men då fler och fler stora linux-distar verkar gå över till pulseaudio så lär förbättringar vara att vänta
det är, enkelt uttryckt, en serie program som ska göra det enkelt att "dela ljudresurser" (som högtalare, mikrofon) mellan FLERA program ....
dessvärre finns det dock brister i hur det funkar i dagsläget ...
en del program måste uttryckligen anvisas till att använda pulseaudio i stället för t ex direkt alsa eller direkt-till-ljudkorts-varianter
en del program kan inte samarbeta (libflashsupport var ett gammalt försök - som inte ska behövas längre - för att t ex få flash att överhuvudtaget samarbeta med pulseaudio)
en del program "roffar åt" sig så mycket det går av systemresurser så att det inte funkar med andra (se firefox)
med flera problem ...
men då fler och fler stora linux-distar verkar gå över till pulseaudio så lär förbättringar vara att vänta

~~~ Kubuntu18.04 ~~~
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
* Flyttade tråden till Program *
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om