Fungerande USB-headset/telefon för Skype? [löst]

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Fungerande USB-headset/telefon för Skype? [löst]

Inlägg av rylleman »

Jag har installerat Skype 32-bitars version på min 64-bitars maskin vilket verkar fungera såtillvida att Skype startar och jag kan spela upp test-ljud.
Nu har jag ingen mic så jag vet inte om den biten fungerar. Jag ska köpa ett headset eller en USB-telefon och tänkte fråga här efter någon folk vet fungerar för jag har ingen lust att köpa något i onödan igen, det har jag gjort alltför många gånger.
Jag har bara en ljudutgång och i den sitter mina vanliga högtalare så jag vill inte använda ett vanligt headset med vanliga hörlursplugg/micplugg utan vill ha en USB-lösning.
Är det någon som använder någon sådan som fungerar utan alltför mycket micklande?
(Och finns det någon som kör 32-bitars versionen av Skype i ett 64-bitars Ubuntu?, hur fungerar det?)
Senast redigerad av 1 rylleman, redigerad totalt 6 gånger.
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Fungerande USB-headset/telefon för Skype?

Inlägg av alatariel »

måste det vara en USB-telefon?

jag har själv en sån här telbox
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=23670769
som jag kopplar dels till datorn dels till en vanlig (även trådlös funkar!) telefon - och skype och medelst kb2kskype (http://kb2kskype.sourceforge.net) kan jag ringa via skype.
den går att koppla till telenätet också!
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Fungerande USB-headset/telefon för Skype?

Inlägg av rylleman »

Nä, det behöver inte vara en USB-telefon. Men det verkar vara lite omständigt att gå via en extra box och analog telefon. Hittar jag inget bättre kanske det kan vara ett alternativ ändå, tack.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"