Jag har ett problem som följt med från Gutsy till Hardy.
När jag laddar hem nått med en torrent klient så hänger sig datorn efter några minuter.
Jag har testat bl.a ktorrent och Transmission. Det är bara när jag kör wireless!
Kopplar jag in nätverkskabeln i datorn funkar det fint.
Var lite inne på att datorn kanske tappar kontakten och inte torrentklienten/Ubuntu kan hantera det,
Men har inga andra uppenbara problem med uppkopplingen. Dvs märker det nångång..
Nån som har nån idé, eller känner igen problemet?
Datorn hänger sig...Torrent+WiFi?
Re: Datorn hänger sig...Torrent+WiFi?
Hej hej, bra att det fungerar med kabel men då känns inte dator så bärbar 
Kan du kontrollera vilken hårdvara det är på det trådlösa kortet?
Det kan vara så att det inte riktigt lirar bra.
Har du testat med annat OS och toktankat, hur fungerar det då?
Har du uppdaterat rubbet på datorn, bios etc?
Over and out
//sunken

Kan du kontrollera vilken hårdvara det är på det trådlösa kortet?
Det kan vara så att det inte riktigt lirar bra.
Har du testat med annat OS och toktankat, hur fungerar det då?
Har du uppdaterat rubbet på datorn, bios etc?
Over and out
//sunken
Hallå Sunken, och tack för du kliver in och hjälper mig, (again) 
Kör jag hardware testing så har jag följande NICs:
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
Intersil Corporation Prism 2.5 Wavelan chipset (rev 01)
Kan säkerligen vara så att det är kortet som inte lirar, eller drivisarna till det.
Har inga problem när jag "toktankar" via min andra, windows burk. Dell, modell TE..
Jag har inte testat uppdatera nått ännu. Rekommenderas?
Min erfarenhet av att ge mig ut på djupt vatten (dvs trixa med drivrutiner i linux) är att det blir kaos.
Ett annat symptom är att jag SSH:ar mot denna burk från jobbet, och tappar kontakten väldigt ofta. Connectar jag igen direkt efter går det bra.
Hittade detta i routern:
Wireless Packet Info
Received (RX)
12229068 OK, 3 errors
Transmitted (TX)
17736458 OK, 6131 errors
Hmm...

Kör jag hardware testing så har jag följande NICs:
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
Intersil Corporation Prism 2.5 Wavelan chipset (rev 01)
Kan säkerligen vara så att det är kortet som inte lirar, eller drivisarna till det.
Har inga problem när jag "toktankar" via min andra, windows burk. Dell, modell TE..

Jag har inte testat uppdatera nått ännu. Rekommenderas?
Min erfarenhet av att ge mig ut på djupt vatten (dvs trixa med drivrutiner i linux) är att det blir kaos.

Ett annat symptom är att jag SSH:ar mot denna burk från jobbet, och tappar kontakten väldigt ofta. Connectar jag igen direkt efter går det bra.
Hittade detta i routern:
Wireless Packet Info
Received (RX)
12229068 OK, 3 errors
Transmitted (TX)
17736458 OK, 6131 errors
Hmm...
Nemas problemasAdde skrev:Hallå Sunken, och tack för du kliver in och hjälper mig, (again)

Vet inte om du fick mitt PM:
Har du kört problem maskinen med annat os och toktankat över trådlös på samma router. Min erfarenhet säger mig att vissa datorers wlan kort bara inte funkar bra, alls... Ren hårdvarustrul oavsett operativsystem. Prova med en ful XP och kör det och tanka hårt och länge se hur många gånger det hänger sig

Jag hade en sådan laptop förr, det slutade med att jag sålde den + en wlan sticka till en polare! Sen åkte jag och fixade en billig laptop på pc city som funkar fin fint