Sökes: programmerare

Här diskuteras programmering och utveckling
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Sökes: programmerare

Inlägg av rylleman »

Jag har ett litet projekt liggande som jag hade tänkt lära mig programmering för att göra men nu har jag insett att det kommer aldrig att hända. Jag kommer aldrig att ta mig tid att lära mig programmera något vettigt och idéen kommer att hamna på den stadigt växande högen av projekt som startas med en jäkla energi men som aldrig blir färdiga.
Därför behöver jag en programmerare som kan hjälpa mig.
Det är ett ganska enkelt program, en timer för animation, lite som ett kombinerad tidtagarur och metronome med ett enkelt GUI.
Jag har en någorlunda fungerande prototyp jag slängt ihop i flash (men jag insåg att tidsfunktionen blir något svajig i det formatet), och jag har hela funktionen uttänkt och skissad.
Vad som behövs är att sätta ihop ett fungerande program av det hela.
Är du intresserad kan jag skicka lite skisser.
Användarvisningsbild
qix

Re: Sökes: programmerare

Inlägg av qix »

Måste det vara GUI? Duger det inte med CLI? :)
rylleman

Inlägg av rylleman »

näpp, GUI ska det vara.
Användarvisningsbild
gasol
Kontakt:

Inlägg av gasol »

Skulle du kunna beskriva lite mer vad programmet ska göra och hur du vill att det ser ut? Jag har tråkigt och detta kanske vore ett skoj projekt att pilla med...
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
rylleman

Inlägg av rylleman »

Javisst kan jag det.
Programmet är till för när man sitter och planerar animations-scener. Du agerar ut olika scener och rörelser och klockar hur lång tid det tar. Beräkningarna har du sedan till hjälp när du animerar scenen.
Här är flashprototypen jag gjort;
http://rylanderanimation.se/temp/ticker_v01s01.swf.
Det mesta funkar, du ser hur de olika variablerna hänger ihop (du kan ändra värdena genom att markera siffrorna).
SMPTE-räknaren ska förstås också snurra.
Mark-knappen hänger ihop med en funktion jag inte gjort något med i prototypen, den ska sätta en markeringar i långa tidslistor där alla frames finns utskrivna, s.k. bar-sheets eller X-sheets.

Det finns ett par stycken såna här program, dock bara till windows vad jag hittat. Jag tycker dessutom att de kan förbättras betydligt.
http://www.vangaans.com/timer.html
http://www.ta-animation.com/TA_FineArt/Tools/index.htm

Min timer ska vara open source, GPL antar jag. Den ska vara lätt att installera, deb och rpm eller från förråden. Linux i första hand och om det går enkelt så kan vi göra en windows-port också.

Om det fortfarande låter intressant så kan du väl PMa mig eller skicka ett meddelande på jabber/MSN eller så?
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"