Nytt sätt att surfa "anonymt"

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Nytt sätt att surfa "anonymt"

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Iom att sverige inom kort antagligen kommer tillåta militären att avlyssna allt man gör på internet (vilket i dagens värld även snart inbegriper telefonsamtal) så är det trevligt att somliga kämpar för att förtryckarregimer ska få svårare att sortera sina invånare efter åsikter: http://www.picidae.net/
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Hjalle
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Nytt sätt att surfa "anonymt"

Inlägg av Hjalle »

Har någon testat?
Jag har bara lååååååååångsam erfarenhet av Tor.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Jag antar att du menar FRA, som, trots namnet, är en helt civil myndighet.
Fast det gör inte det hela mycket bättre...
Det är väl bra att vi blir omhändertagna. ::)
Användarvisningsbild
kollektivist
Kontakt:

Inlägg av kollektivist »

Jag har aldrig förstått grejen med att satsa hälften av alla pengar på säkerhet och övervakning istället för att försöka utveckla bra program och forska om viktiga saker...

Jaja, kan bara hålla med MA, det är bra att någon tar tag i olika sätt att komma runt problemet!
Hjalle

Inlägg av Hjalle »

kollektivist skrev:Jag har aldrig förstått grejen med att satsa hälften av alla pengar på säkerhet och övervakning istället för att försöka utveckla bra program och forska om viktiga saker...

Jaja, kan bara hålla med MA, det är bra att någon tar tag i olika sätt att komma runt problemet!
Att skrämma upp folk för att sedan sälja skydd är en ganska bra ide. Folk har svårt att göra en riktig riskbedömning i förhållande till miljö. Kreditkort på nätet eller Kreditkort på en restaurang bedöms ju helt olika. Men jag kan inte förstå folks naiva tro att avlyssning på all IT trafik ska förhindra brott i någon större omfattning. I det enorma material man lagrar kan man knappast se något mönster förränn något har hänt. Det är svårt att se ett händelseförlopp när man befinner sig mitt i det.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Efter 9/11 har hela världen blivit konstig på något sätt...

Jag tänker inte fördjupa mig i ämnet men det känns bara konstigt..

Hoppas världen frisknar till i framtiden..

:'(
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Med mobilt bredband á la kontantkort kan du surfa anonymt.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Joker

Inlägg av Joker »

Snart kommer kontantkort till mobilt-internet, jag tror att 3:e skulle vara först ut. Undrar hur man stämmer någon för fildelning när
ingen vet vem som har vilken IP-adress ?

Mekaniserad Apelsin skrev:Iom att sverige inom kort antagligen kommer tillåta militären att avlyssna allt man gör på internet (vilket i dagens värld även snart inbegriper telefonsamtal) så är det trevligt att somliga kämpar för att förtryckarregimer ska få svårare att sortera sina invånare efter åsikter: http://www.picidae.net/
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Joker skrev:Snart kommer kontantkort till mobilt-internet, jag tror att 3:e skulle vara först ut. Undrar hur man stämmer någon för fildelning när
Det är Hi3G för att vara exakt. :D Och det kommer inte kunna bli något åtal eftersom det inte finns någon bakom adressen. frågan är ju om det är värt att tanka warez med mobilt internet när man kommer upp i 1 Mbit på sin höjd med det.
Recordable

Inlägg av Recordable »

Hund skrev:
Joker skrev:Snart kommer kontantkort till mobilt-internet, jag tror att 3:e skulle vara först ut. Undrar hur man stämmer någon för fildelning när
Det är Hi3G för att vara exakt. :D Och det kommer inte kunna bli något åtal eftersom det inte finns någon bakom adressen. frågan är ju om det är värt att tanka warez med mobilt internet när man kommer upp i 1 Mbit på sin höjd med det.
Meh, 24 mbit på mobilt Internet ligger väl bara strax bakom hörnet tack vare någon ny teknologisk teknologi... och snart nog kommer de som erbjuder kontantkort till mobilt Internet att stämmas av RIAA c/o för att dom möjliggör anonym fildelning :D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Frågan är ju i vilken grad man kommer att bli övervakad/avlyssnad? Det skulle behövas enorma krafter för att kunna hantera all trafik som går över Sveriges gränser.
Sannolikheten och det egentliga intresset att man skulle avlyssa oss bör väl inte vara relativt stor. Eller?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Datorer kommer väl att söka efter vissa nyckelord, så om du känner dig ensam til hösten så konversera med disg själv över internet och nämn ord som "mord, reinfeldt" så behöver du kanske inte känna dig så ensam länge till ;)

Undrar när de inför att alla pappersbrev ska sprättas upp av en indusrtirobot och scannas innan de skickas vidare til mottagaren. Det ends som skiljer det mot vad FRA ska göra är att informationen står på papper.....
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Hund skrev:Frågan är ju i vilken grad man kommer att bli övervakad/avlyssnad? Det skulle behövas enorma krafter för att kunna hantera all trafik som går över Sveriges gränser.
Sannolikheten och det egentliga intresset att man skulle avlyssa oss bör väl inte vara relativt stor. Eller?
Spelar det någon roll? Ungefär som Cadryc säger, det spelar inte så stor roll vad de gör efter de öppnat mitt kuvert, det viktiga är att de kollat om de hittar något intressant däri, oavsett om det gäller min privata konversation med läkare, journalister eller politiker.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Låter som 50 talets Ryssland eller 30 talets Tyskland. Staten vill ha "kontroll" på sina invånare.

Skrämmande utveckling....................

Sen får "rebellerna" välja nya sätt att komma undan "storebror ser dig".

George Orwell hade tyvärr rätt.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag gissar att "Gubben i lådan" som gömmer sig i bergen och Nordkorea, Kuba och andra länder skrattar nästan i hjäl sig åt våran fina demokrati!

Men det var väl ett av målen "Gubben i lådan" ville åstadkomma?!

Vi gnäller på dom men beter oss likadant snart..hyckleri!

::)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"