MP3 suger fett!
Det tar ju bort nästan all bakgrundsdmusik och nyans i musiken!
Mp3 låter dovt på något sätt!

Stämmer det, OGG ger samma kvalitet på lägre bitrates.Hund skrev:Anledningen till att jag föredrar OGG framför MP3 är att man kan ha en bättre kvalité på låten och ändå tar den upp mindre plats. Samt att OGG är OSS.
Japp, ända sedan jag hackade in Rockbox i min Sansa C200 så har jag bara OGG-låtar på spelaren. Med -q2 har jag effektivt fördubblat lagringskapaciteten utan att göra avkall på kvaliteten.DimensionX skrev:Stämmer det, OGG ger samma kvalitet på lägre bitrates.
Att spara utrymme är inte fel, det kan göra att OGG förhoppningsvis växer.SLP skrev:Japp, ända sedan jag hackade in Rockbox i min Sansa C200 så har jag bara OGG-låtar på spelaren. Med -q2 har jag effektivt fördubblat lagringskapaciteten utan att göra avkall på kvaliteten.DimensionX skrev:Stämmer det, OGG ger samma kvalitet på lägre bitrates.
Inte heller drar OGG så mycket mer på batterierna som det ständigt hotas med.
Nja, det skiljer lite, 320 eller variabel bitrate börjar bli allt vanligare tycker jag.qix skrev:Tyvärr släpper scenen i princip, men ett par väldigt få undantag, endast i 192kbps, som högst. För övrigt rockar FLAC.
Nja, scenen släpper, vad jag vet, inte material i 320 - Fanns en grupp som gick på sidan om och släppte 320 CBR men de är inte särskilt uppskattade av övriga grupper - dock är väl allt VBR, det har du rätt i.DimensionX skrev:Nja, det skiljer lite, 320 eller variabel bitrate börjar bli allt vanligare tycker jag.qix skrev:Tyvärr släpper scenen i princip, men ett par väldigt få undantag, endast i 192kbps, som högst. För övrigt rockar FLAC.
Vad scenen släpper har väl ingenting att göra med om mp3 är ett värdelöst ljudformat eller inte?qix skrev:Tyvärr släpper scenen i princip, men ett par väldigt få undantag, endast i 192kbps, som högst. För övrigt rockar FLAC.
Sluta klaga, var nöjd med vad du kör istället.Sid skrev:Scenen borde sluta med inbördes beundran och satsa på öppna format istället. Då skulle vi få lite fart på verksamheten här.
Sluta gnäll själv. Använd Windows och var nöjd med det. Alla ofria program du kan önska dig finns där.DimensionX skrev:Sluta klaga, var nöjd med vad du kör istället.Sid skrev:Scenen borde sluta med inbördes beundran och satsa på öppna format istället. Då skulle vi få lite fart på verksamheten här.
Sen finns det Firefox, Open Office, 7zip etc etc.Sid skrev:Sluta gnäll själv. Använd Windows och var nöjd med det. Alla ofria program du kan önska dig finns där.DimensionX skrev:Sluta klaga, var nöjd med vad du kör istället.Sid skrev:Scenen borde sluta med inbördes beundran och satsa på öppna format istället. Då skulle vi få lite fart på verksamheten här.