Firefox självdör
- sontho
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Firefox självdör
Nu har det börjat igen ;(
För ett par månader sedan hade jag problem med att FIrefox självdör. Bara stänger ner sig helt utan anledning (tycker jag)
Sedan efter ngn uppdatering (antar jag) så har det fungerat tokbra.
Men nu har det börjat igen, söker tips på var jag skall leta efter loggar eller så.
Eller är der fler som har stött på samma problem?
Kör 7.10
Thomas
För ett par månader sedan hade jag problem med att FIrefox självdör. Bara stänger ner sig helt utan anledning (tycker jag)
Sedan efter ngn uppdatering (antar jag) så har det fungerat tokbra.
Men nu har det börjat igen, söker tips på var jag skall leta efter loggar eller så.
Eller är der fler som har stött på samma problem?
Kör 7.10
Thomas
Re: Firefox självdör
Har samma problem med Ubuntu 8.04 och Firefox 3 beta 5. Väldigt irriterande!
- sontho
Ursäkta jag bubmpar min egen tråd. Men nu är det hopplöst med firefox tycker jag
Någon mer som har problemet, eller vet var/vad jag skall söka efter.
/Thomas

Någon mer som har problemet, eller vet var/vad jag skall söka efter.
/Thomas
- Osprey
- Kontakt:
Jag kör 8.04 med FF 2.0.0.14 och det är inga som helst problem. Anledningen till att jag skipppat 3.0b5 är att det är/var så få plugins som funkade i den.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Du kan använda de allra flesta plugin även i 3b5. Nu finns ju dock en skarp version av Fx 3.0.Osprey skrev:Jag kör 8.04 med FF 2.0.0.14 och det är inga som helst problem. Anledningen till att jag skipppat 3.0b5 är att det är/var så få plugins som funkade i den.
- Osprey
- Kontakt:
När jag provade det så "sparkade Firefox bakut" och disableade pluginsen när jag startade den och när jag slog av flaggan så den inte gjorde versionskontrollen så kraschade den när jag försökte använda dem (bl.a FireFTP) istället. Det är möjligt att det funkar i den skarpa versionen, jag får prova vid tillfälle. Men egentligen så är det inte alls säkert att problemet ligger i FF, det kan också vara så att det är pluginen som måste anpassas så den funkar för 3.0, det är inte helt lätt för FF att vara 100% bakåtkompatibel med alla 1000-tals plugins som finns till den...cupe skrev:Du kan använda de allra flesta plugin även i 3b5. Nu finns ju dock en skarp version av Fx 3.0.

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
- sontho
Nu ska jag inte säga att jag löst problemet, men det ser hoppfullt ut
Jag kom på att jag hade ett liknande grafikproblem i version 6.6
(annan dator, det är ju länge sedan)
Det löste jag genom att INTE ha genomskinliga paneler i Gnome, det var då ngn bugg som stökade till det.
Nu har jag haft genomskinligheten i panelerna avbockat ett par timmar, och just nu fungerar det bra.
En helt ok lösning för mig, men det kanske fortfarande är så att ngn vet något mera om detta?
/Thomas

Jag kom på att jag hade ett liknande grafikproblem i version 6.6
(annan dator, det är ju länge sedan)
Det löste jag genom att INTE ha genomskinliga paneler i Gnome, det var då ngn bugg som stökade till det.
Nu har jag haft genomskinligheten i panelerna avbockat ett par timmar, och just nu fungerar det bra.
En helt ok lösning för mig, men det kanske fortfarande är så att ngn vet något mera om detta?
/Thomas
- sontho
Och det var ju bara som det såg ut detsontho skrev:Nu ska jag inte säga att jag löst problemet, men det ser hoppfullt ut![]()

Ingen annan som har problemet?
Som det är nu så kan FF helt plötsligt bara "dyka"
När jag startar igen och svarar att jag vill "återuppta sessionen" (ngt liknande står det i varje fall)
så kommer i 98% alla flikar och fönster upp igen. MEN vad är det som händer???
Ngn som vet vilken logg jag skall börja leta i?
/Thomas
- maths57
Jag har inte samma allvarliga problem som du har. För mig är det vara enskilda flikar som dom själv dör, antingen av sig själva eller när jag klickar på dom. Överlag känns FF3 inte stabil på mina datorer. Men vad det beror på, vet jag inte.