splittade iso-filer och mds

c.neese.se

Inlägg av c.neese.se »

För Windows finns ett program, DVDDecrypter där man kunde splitta t ex en stor DVD-skiva i flera mindre iso-filer och genom att skapa en sk .mds-fil som länkade ihop isofilerna kunde man mounta mds-filen och datorn såg då alla iso filerna som en enda stor iso. Mds-filen fungerade alltså som en slags länk mellan iso-filerna.

Jag skulle vilja hitta samma funktion i linux. Känns som att funktionen borde finnas, men jag har inte lyckats hitta info om hur. Jag vet att man kan sätta ihop splittade iso-filer, men detta tar tid, jag vill kunna få systemet att fatta att t ex tre filer egentligen är en och ska läsas i en viss ordning, altså ex:

iso1 > iso2 > iso3 = iso
Okänd

Inlägg av Okänd »

Det finns några Nautilus scripter på http://doc.gwos.org/index.php/Nautilus_Scripts och en av dem är för att montera ISO-filer och rent av flera av dem samtidigt. Jag har inte provat det själv dock.
c.neese.se

Inlägg av c.neese.se »

Hmmm ... inte riktigt vad jag hade tänkt, men jag tror att problemet i stort sätt är löst. Anledningen till att jag splittar är att jag brukar splitta upp DVD-filmer på två vanliga 4380 mb DVD-R-skivor, Detta för att jag inte gillar att komprimera ner redan komprimerad film ännu mer. Jag kör sedan filmen från två DVD-läsare, med ett lager i varje.

Nu har jag kommit på att om man skriver iso-filerna efter varandra i VLC Media Player så hanteras dom båda skivorna som en,

Ex. Jag skriver följande när jag väljer öppna fil:

/home/christoffer/386682436.I00 /home/christoffer/386682436.I01

Grymt!
c.neese.se

Inlägg av c.neese.se »

Fast det är klart, undertexter, språk och sånt försvinner nog när spelaren rullar över på iso-fil nr två när man kör enligt ovan ...
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"