Uppdatera FireFox 3B5 till RC1an ?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Uppdatera FireFox 3B5 till RC1an ?
Hej
Har använt Ubuntu nu ett tag och aldrig behövt uppdatera program utanför uppdateringshanteraren men nu verkar det som jag behöver det.
Har läst runt lite men fattar inte hur jag ska uppdatera FireFox 3 B5 till RC1 från filen som heter firefox-3.0rc1.tar.bz2 som jag tankade hem från Mozillas hemsida.
Filen är plaserad på skrivbordet /home/tobbe/Skrivbord.
Har använt Ubuntu nu ett tag och aldrig behövt uppdatera program utanför uppdateringshanteraren men nu verkar det som jag behöver det.
Har läst runt lite men fattar inte hur jag ska uppdatera FireFox 3 B5 till RC1 från filen som heter firefox-3.0rc1.tar.bz2 som jag tankade hem från Mozillas hemsida.
Filen är plaserad på skrivbordet /home/tobbe/Skrivbord.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Uppdatera FireFox 3B5 till RC1an ?
Den lär uppdateras i Synaptic inom kort och uppdateringen kommer då dyka upp i uppdateringshanteraren. Så mitt tips är att vänta tills imorrn eller så... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Det är "imorgon" nu och inget har hänt.. Här ska uppdateras manuellt.. 

Linux - Bringing back the joy of computing
- Beakon
Tjosan det var det helt klart värt !!
Grym skillnad i uppstart och renderingstid gentemot 3B5.. Smutt !
Grym skillnad i uppstart och renderingstid gentemot 3B5.. Smutt !
-
Bejron
Du kan inte beskriva hur man gör ?
Var ju därför jag startade tråden
Du kan inte beskriva hur man gör ?
Var ju därför jag startade tråden

-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
@ Tobb@: Vänta en stund bara, det brukar ordna sig efter en vecka eller så...
Eller buggrapportera, det är säkrast...
Eller buggrapportera, det är säkrast...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag är rätt så säker att det räcker att packa upp filen och sen starta upp FF från den mappen så kommer du köra den nya versionen... jag skulle köra vidare så tills den hamnar i uppdateringshanteraren.
tar -jxvf firefox-3.0rc1.tar.bz2
cd firefox-3.0rc1
./firefox
PS: är inte 100% säker på att mappen kommer få det namnet och att firefox heter just firefox när du ska starta upp det men det ser du ju
cd firefox-3.0rc1
./firefox
PS: är inte 100% säker på att mappen kommer få det namnet och att firefox heter just firefox när du ska starta upp det men det ser du ju

-
Packa upp filen och sen starta FF därifrån testade jag nyss och den fungerar men vill hellre uppdatera FF B5an som redan finns installerad och det verkar vara något jobbigare.KiviE skrev:Jag är rätt så säker att det räcker att packa upp filen och sen starta upp FF från den mappen så kommer du köra den nya versionen... jag skulle köra vidare så tills den hamnar i uppdateringshanteraren.
cd firefox-3.0rc1
./firefox
Nej jag får tacka för hjälpen och vänta till den hamnar i uppdateringshanteraren, Det verkar både enklare och mindre strul att göra så.
- Beakon
Just precis så jag gjort också. Uppdaterar på "riktigt" när dom kommer i repon..KiviE skrev:Jag är rätt så säker att det räcker att packa upp filen och sen starta upp FF från den mappen så kommer du köra den nya versionen... jag skulle köra vidare så tills den hamnar i uppdateringshanteraren.
cd firefox-3.0rc1
./firefox
- ZX Spectrum
Hoppas att det kommer att fungera bättre med flash i denna versionen och att man därmed slipper alla krascher av Firefox.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Kontakt:
Är inte det Adobe's fel att flash crashar?ZX Spectrum skrev:Hoppas att det kommer att fungera bättre med flash i denna versionen och att man därmed slipper alla krascher av Firefox.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Beror väl på vad som gör att flash kraschar vem fels det är.SakJur skrev:Är inte det Adobe's fel att flash crashar?ZX Spectrum skrev:Hoppas att det kommer att fungera bättre med flash i denna versionen och att man därmed slipper alla krascher av Firefox.
-
- Kontakt:
Jadå!KiviE skrev:Beror väl på vad som gör att flash kraschar vem fels det är.SakJur skrev:Är inte det Adobe's fel att flash crashar?ZX Spectrum skrev:Hoppas att det kommer att fungera bättre med flash i denna versionen och att man därmed slipper alla krascher av Firefox.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
- ZX Spectrum
Firefox 2 kraschar inte på grund av flash, alltså måste det vara någon skillnad i Firefox 3 som orsakar detta.SakJur skrev:Är inte det Adobe's fel att flash crashar?ZX Spectrum skrev:Hoppas att det kommer att fungera bättre med flash i denna versionen och att man därmed slipper alla krascher av Firefox.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Konservburk
Jag bytte just ut min 3b1 mot 3rc1... och nu undrar jag vart de har gömt undan go-button någonstans?
-
Har nu väntat i rätt många dagar och någon uppdatering av FireFox från B5 till RC1 verkar aldrig komma.
Jag googlade efter information och hittade ett blockinlägg som beskriver på svenska hur man gör.
http://www.bloggliv.se/uppdatera-firefo ... -i-ubuntu/
Tyvärr blev min FF RC1a på engelska men men det får man väl leva med, Eller något som vet hur man fixar det ?
Jag googlade efter information och hittade ett blockinlägg som beskriver på svenska hur man gör.
http://www.bloggliv.se/uppdatera-firefo ... -i-ubuntu/
Tyvärr blev min FF RC1a på engelska men men det får man väl leva med, Eller något som vet hur man fixar det ?
http://www.ubuntugeek.com/how-to-instal ... hardy.html
Där har du ännu en guide för hur man gör, titta runt på den sidan, kanske hittar du någe mer du gillar t.ex
http://www.ubuntugeek.com/local-dns-cac ... chine.html
Pz
Där har du ännu en guide för hur man gör, titta runt på den sidan, kanske hittar du någe mer du gillar t.ex
http://www.ubuntugeek.com/local-dns-cac ... chine.html
Pz