Rent skrivbord
Rent skrivbord
Listen längst upp för program mm har försvunnit. Även listen längst ner är borta. Endast mountade hårddiskar ligger som ikoner på skrivbordet. Hur får jag tillbaka mina genvägar och programlisten?
Re: Rent skrivbord
Prova med att starta "kör" (Alt + F2) och kör gnome-panel. Skulle inte det fungera att få fram "kör" kan du skapa en startare på skrivbordet och ange kommandot gnome-terminal.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tack, men inget fungerade. Testade att köra i recovery-mode och fick där fram att man kunde köra kommandon. Gjorde som du sade. Gnome-panel och fick till svar att den inte existerade. Däremot så sade det att man kan köra "apt-get install gnome-panel". Gjorde så och allt är nästan som förut. Bara papperskorgen som saknas. Har den ramlat av hårddiskenHund skrev:Prova med att starta "kör" (Alt + F2) och kör gnome-panel. Skulle inte det fungera att få fram "kör" kan du skapa en startare på skrivbordet och ange kommandot gnome-terminal.

Vart saknas papperskorgen? På panelen? Isf är det bara att högerklicka på panelen och välja att lägga till den där.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
tja...det hände mig häromdagen att mina ikoner på skrivbordet var puts väck men jag loggade ut ur Gnome och sen in i igen och det löste problemet...pröva det