Linux med från start när Adobe förhandsvisar Flash 10

Nyheter i datorvärlden.
Bertzored
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Linux med från start när Adobe förhandsvisar Flash 10

Inlägg av Bertzored »

När Adobe släpper betan på Flash Player 10 är det tydligt att Linux nu spelar i samma division som Windows och Mac OS X. Betan släpps samtidigt för alla tre plattformarna.

Adobe visar att Linux finns :)

IDG: http://www.idg.se/2.1085/1.161762
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Linux med från start när Adobe förhandsvisar Flash 10

Inlägg av Ulsak »

...och släpper källkoden fri?
Känner stor kluvenhet här..
som du säger så synliggör man GNU/Linux, men bäddar också för en acceptans för ofritt. Jag vill inte vara en om Ballmer, men den inställningen är lite som
smitta. Open Source -rörelsen bör mana Adobe att ta nästa steg för att öppna källkoden.
Bertzored
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Linux med från start när Adobe förhandsvisar Flash 10

Inlägg av Bertzored »

Ulsak skrev:...och släpper källkoden fri?
Känner stor kluvenhet här..
som du säger så synliggör man GNU/Linux, men bäddar också för en acceptans för ofritt. Jag vill inte vara en om Ballmer, men den inställningen är lite som
smitta. Open Source -rörelsen bör mana Adobe att ta nästa steg för att öppna källkoden.
Linux är en opensource platform och självklart tycker jag att det är bättre att program är FOSS. Men det finns företag som inte tror på open source.
För att få Linux platformen att växa så måste vi också ha företag som gör ofira program med oss, speciellt spelmarknaden. Det jag menade var att Adobe behandlade Linux mer som en vuxen än ett litet barn. ::)
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"