Hej. har lite problem här.. Upgraderade för ett tag sedan till 8.04 och allt fungerar bra förutom när jag kör Firefox (tror de e firefox som orsakar det) det blinkar svart lite då och då. jag kan surfa runt o så blir hela skärmen svart o så rör jag lite på musen så kommer bilden tillbaka. det händer oftast när jag kör Firefox men behöver ju inte vara därför. någon som vet vad det kan bero på?! det är inte skärmsläckaren i alla fall. det har jag kollat.
//Anders
Blinkar Svart!
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Blinkar Svart!
Fortfarande samma problem? Det påminner lite om när skärmen stängs av autmatiskt efter ett tag. Du har säkert kollat skärmsläckaren, men har du kollat strömsparningsinställningarna? System -> Inställningar -> Strömhantering
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag har drabbats av samma problem sedan ett par dagar tillbaka. Dessförinnan har jag kört 8.04 ett bra tag utan problem, så det ligger inte där. Jag har heller inte fått några uppgraderingar på Räven. Blinkandet lixom bara kom.
Några förslag, eller måste jag byta browser för att slippa bli epileptiker på kuppen?
Några förslag, eller måste jag byta browser för att slippa bli epileptiker på kuppen?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jag har samma problem med FX i 9.04. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Vet inte vad det beror på, men kan det vara samma som i den här buggrapporten? https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/214783
Den är stängd pga för lite info, men vet ni hur man får fram relevant dito så kanske de kan fixa den
Den är stängd pga för lite info, men vet ni hur man får fram relevant dito så kanske de kan fixa den