Blinkar Svart!

MrYdremark
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Blinkar Svart!

Inlägg av MrYdremark »

Hej. har lite problem här.. Upgraderade för ett tag sedan till 8.04 och allt fungerar bra förutom när jag kör Firefox (tror de e firefox som orsakar det) det blinkar svart lite då och då. jag kan surfa runt o så blir hela skärmen svart o så rör jag lite på musen så kommer bilden tillbaka. det händer oftast när jag kör Firefox men behöver ju inte vara därför. någon som vet vad det kan bero på?! det är inte skärmsläckaren i alla fall. det har jag kollat.

//Anders
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Blinkar Svart!

Inlägg av Cadryc »

Fortfarande samma problem? Det påminner lite om när skärmen stängs av autmatiskt efter ett tag. Du har säkert kollat skärmsläckaren, men har du kollat strömsparningsinställningarna? System -> Inställningar -> Strömhantering
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Jag har drabbats av samma problem sedan ett par dagar tillbaka. Dessförinnan har jag kört 8.04 ett bra tag utan problem, så det ligger inte där. Jag har heller inte fått några uppgraderingar på Räven. Blinkandet lixom bara kom.
Några förslag, eller måste jag byta browser för att slippa bli epileptiker på kuppen?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har samma problem med FX i 9.04. :(
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Vet inte vad det beror på, men kan det vara samma som i den här buggrapporten? https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/214783
Den är stängd pga för lite info, men vet ni hur man får fram relevant dito så kanske de kan fixa den :)
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"