Löst
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Löst
Hej jag har installerat Hardy 8.04 genom Windows på en XP maskin men vill prova Exton-Hardy och då frågas det under installationen om partitioner. Windows har nu c:a 49 Gb Ubuntu c:a 47 Gb förvalt. Jag vill att Exton -Hardy skall ha 20 Gb men är osäker på var hur jag skall ändra. Tack Leffe
Senast redigerad av 1 Leffe, redigerad totalt 20 gånger.
Re: Ubuntu partition
Tyvärr vet jag inte vad som skiljer Exton-Hardy från originalet. Men jag är lite nyfiken på varför du vill köra Exton-Hardy, jag tror att det är flera som skulle avråda dig från det.
-
- Kontakt:
Jo det låter så intressant att allt är färdigt... det är bara att köra med alla Codecs mm inlagt säger dom. Min Ubuntu nu kan inte spela DVD film köpt i USA med deras standard men det gör XP på samma dator och visar även NTSC via DVD:n på platt TV:n. Därför..men har du något tips om Codecs för Ubuntu 8.04 är jag tacksam. LeffeTicToc skrev:Tyvärr vet jag inte vad som skiljer Exton-Hardy från originalet. Men jag är lite nyfiken på varför du vill köra Exton-Hardy, jag tror att det är flera som skulle avråda dig från det.
Självklart finns det enkla lösningar med originalet!
Kika lite i wikin här på ubuntu-se
http://ubuntu-se.org/wiki/Multimedia/codecs
Lycka till!
Lycka till!
-
- Kontakt:
Tack ,nice try!..det fungerar nastan , ljudet kommer men hackar och bilden ser ut som mosaic har du nagra mer codecs? Jag skriver pa min utmarkta Asus EeePC701 som inte har nagra svenska tecken. LeffeTicToc skrev:Självklart finns det enkla lösningar med originalet!
Lycka till!
Vilken mediaspelare använde du?
Jag rekomenderar inte Exton's saker pga att man har fulla rättigheter hela tiden. Hela poängen med säkerhet fösvinner ju! Idioti! Sedan har han brytit mot GPL licensen vilket han gav blanka ... i.
Jag rekomenderar inte Exton's saker pga att man har fulla rättigheter hela tiden. Hela poängen med säkerhet fösvinner ju! Idioti! Sedan har han brytit mot GPL licensen vilket han gav blanka ... i.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Kontakt:
Tack jag har nu fått det att fungera med VLC även om bilden inte är lika stabil o ren som under XP! LeffeHund skrev:Vilken mediaspelare använde du?
Då är det något som felar om det inte är bra. Vad har du för grafikkort? Har du drivrutinerna korrekt installerade för detta?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Kontakt:
ATI Mobility Radeon X300 heter grafikkortet på min DEll 9300 och jag vet ej hur man kollar om jag har rätt drivrutiner.Hund skrev:Då är det något som felar om det inte är bra. Vad har du för grafikkort? Har du drivrutinerna korrekt installerade för detta?
I VLC kan man ha olika utmatningsinställningar för både ljud och bild.
Välj Inställningar / Inställningar
Bocka för avancerade alternativ
Under Video / Utmatningsmoduler kan du testa olika alternativ.
Jag har X11 video output.
Efter du sparat inställningarna måste du stoppa ev. uppspelning och starta den på nytt, eller starta om vlc.
Välj Inställningar / Inställningar
Bocka för avancerade alternativ
Under Video / Utmatningsmoduler kan du testa olika alternativ.
Jag har X11 video output.
Efter du sparat inställningarna måste du stoppa ev. uppspelning och starta den på nytt, eller starta om vlc.
Är X11 vad man "bör" köra med? Vissa säger ditt, vissa säger datt, vad är egentligen bäst?
Det som funkar för Dig.vad är egentligen bäst?