Väntar jag flera minuter så spottas så småningom felmeddelanden ut i stil med 'ATA revalidation error', vad nu det har med en USB-pryl att göra?..
Har sökt runt i Ubuntus värld och sett att fler har liknande problem med sina 360 kontrollers i Ubuntu och har fått rådet att koppla ur dem när datorn ska boota och sedan koppla in dem igen efteråt. Men det är just detta som börjat irritera mig att måste hålla på att rycka och dra i kontrollen varje gång jag ska köra Ubuntu.
Är så inkörd med att använda den här kontrollen att jag inte heller kan förmå mig att byta till en annan. Dessutom tycker jag att det är lite märkligt att en kontroller ska kunna totalt låsa kerneln vid uppstart utan att den skippar och fortsätter.
Finns det verkligen ingen annan lösning på det här problemet som någon Linux Guru här ute sitter inne med?
EDIT: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har nu fixat ovanstående problem genom att lägga till 'irqpoll' som en boot-växel i GRUB.
Vet tyvärr inte exakt vad irqpoll gör, mer än att den verkar nysta upp IRQ-racet som uppstod mellan USB och ATA, fast huvudsaken är ju att det fungerar

Det verkar för övrigt vara ett fel som bland annat drabbat många DELL 530-ägare, så det har har tydligen inte enbart med XBOX360-kontrollen att göra som jag först trodde.