Fil- och katalogstruktur [LÖST]

Här diskuteras programmering och utveckling
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Fil- och katalogstruktur [LÖST]

Inlägg av TicToc »

Spelar det någon roll, hur en sajt är uppbyggd till sin struktur? Just nu sitter jag och arbetar om min sajt och nu har jag delat upp den så att varje huvudrubrik kopplas till en egen katalog, inte fil. Alla kataloger har en fil som heter index.php.

Tolkar sökspindlar en länk till en katalog och en länk till en fil på olika sätt?
Är det några större för- och nackdelar med att länka till kataloger? Det jag har märkt så här långt är att det är rörigt med att nästan alla filer har samma namn. I gengäld får jag en fin url.
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Fil- och katalogstruktur

Inlägg av KiviE »

TicToc skrev:Spelar det någon roll, hur en sajt är uppbyggd till sin struktur? Just nu sitter jag och arbetar om min sajt och nu har jag delat upp den så att varje huvudrubrik kopplas till en egen katalog, inte fil. Alla kataloger har en fil som heter index.php.

Tolkar sökspindlar en länk till en katalog och en länk till en fil på olika sätt?
Är det några större för- och nackdelar med att länka till kataloger? Det jag har märkt så här långt är att det är rörigt med att nästan alla filer har samma namn. I gengäld får jag en fin url.
Enda skillnaden blir nog att det är olika jobbigt för dig beroende vilken struktur du har.

En bra mappstruktur är viktigt i lite större projekt så man har bra koll och översikt på allt.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Fil- och katalogstruktur

Inlägg av TicToc »

Ok, tack för tipsen. Mitt projekt får nog anses som mycket litet. :)
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"