Ljud från två källor

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Willhelm
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Ljud från två källor

Inlägg av Willhelm »

Hej, mitt problem är att när jag spelar musik i ex Amarok så kan jag inte använda TeamSpeak sammtidigt. Kan bara en process vara ansluten till en ljudenhet sammtidigt? Ursäkta om jag var otydlig :) .
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: Ljud från två källor

Inlägg av P.Forsberg »

Hej och välkommen hos oss! ;)

Jag letade efter lösningar men hittade bara det här:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=260012
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=491991

LJ
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

När det gäller hardy så tror jag att det är PulseAudio som ska se till så att man kan spela flera ljud samtidigt.
Willhelm

Inlägg av Willhelm »

Tackar för dem snabba svaren :) .
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Funkar det?

Annars kanske det kan va nåt at installer PulseAudio Volume Control som finns under lägg till/ta bort men efter att man installerat det så syns det inte i någon meny, men om man högerklickar på Program uppe till vänster och väljer redigera, sen Ljud och video så kan man bocka i PulseAudio Volume Control, så syns den i menyn sen. Man kan lätt dra den från menyn till tex en panel, så får man en genväg där. Eller så trycker man Alt+F2 och skriver pavucontrol när man vil starta det.
Willhelm

Inlägg av Willhelm »

Jag lyckades enkelt ställa in att Amork skulle köra på pulseaduio och sedan fick jag väja i Pulse-Vloym kontorllen att det skulle komma i mitt USB HeadSet, testade att göra den till defult i Pulse med det värkade inte funka fast det kanske kräver omstart.

Men i teamspeak gick det inte lika lätt att få den att köra på Pulse, man var tvungen att välja typ var drivrutinerna ligger ex: /dev/bsp , jag sökte på pulse i /dev/ men jag hittade flera stycken då. Mitt andra problem är att micen inte funkar i teamspeak men det kanse löser sig när jag/vi lyckas byta till Pulse.

En ska till vad heter "gadets":erna där upp ex: klockan i gnome? Tänkte skaffa fler om det finns.

Gör er inte allt för mycket besvär bara. Skriv om något är otydligt.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"