Hej hej,
Jag har rätt stora problem med webb-tv av alla slag i Ubuntu. Både från SVT och TV3. I SVT-fallet har jag lärt mig att kopiera ut länken och klistra in den i VLC så fungerar det. Dock finns ingen sådan länk på TV3. Är det någon som vet hur man kan få webb-tv från TV3 att fungera?
När jag går till en sida, t.ex. http://www.lyxfallan.se/tv/webb-tv, och klickar på ett avsnitt får jag en ruta där mplayer kontaktar servern, men inget mer händer.
Mediaström från TV3
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Re: Mediaström från TV3
För SVT behövs Realplayer som du hittar här. För TV3 vet jag inte riktigt men mplayer plug-in borde klara det, förutsatt att du har flash installerat. Om inte så bör du installera flashplugin-nonfree.
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
Underskattad hjälp precis som denna och denna
Funkar för mig med firefox add-ons MediaPlayerConnectivity och gxine eller xine
högerklicka eller gå via tools välj:
MediaPlayerConnectivity/Configure/tools
lägg till
mplayer
/usr/bin/mplayer
gmplayer
/usr/bin/gmplayer
totem
/usr/bin/totem
xine
/usr/bin/xine
gxine
/usr/bin/gxine
vlc
/usr/bin/vlc
efter detta kan du högerklicka välj MediaPlayerConnectivity/open with/ spelaren att testa
högerklicka eller gå via tools välj:
MediaPlayerConnectivity/Configure/tools
lägg till
mplayer
/usr/bin/mplayer
gmplayer
/usr/bin/gmplayer
totem
/usr/bin/totem
xine
/usr/bin/xine
gxine
/usr/bin/gxine
vlc
/usr/bin/vlc
efter detta kan du högerklicka välj MediaPlayerConnectivity/open with/ spelaren att testa
Tack för svaren!
Tergo. Jag har båda installerade, men det fungerar ändå inte. Fastnar på att den kontaktar servern.
Ebbot. Jag försöker titta på MediaPlayerConnectivity, men jag får inte ladda ner det då jag kör Firefox 3.0b5. Får kanske vänta och se om de uppdaterar plug-in:t så att det fungerar.
Tergo. Jag har båda installerade, men det fungerar ändå inte. Fastnar på att den kontaktar servern.
Ebbot. Jag försöker titta på MediaPlayerConnectivity, men jag får inte ladda ner det då jag kör Firefox 3.0b5. Får kanske vänta och se om de uppdaterar plug-in:t så att det fungerar.
Om du installerar downloadhelper (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006) så aktiveras den när en videoström startas. Då kan man ladda ner .asf filen och den kan man sedan öppna den i vlc, eller så kan man i .asf filen leta reda på mms adressen till .wmv filen och ladda ner den med t ex mimms.
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det går att köra "gamla" tillägg, just MediaPlayerConnectivity verkar funka bra. Se http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 94#p209503mrmozart skrev:Tack för svaren!
Föresten så funkar det fint att titta på lyxfällan med mplayer för mig.