Både Kde och Gnome

Användarvisningsbild
xhassex
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Både Kde och Gnome

Inlägg av xhassex »

Hej igen
Har en liten fråga till er, kan man använda, eller rättare sagt installera både kde och gnome skrivbords miljöer, så att man kan välja när man loggar in.
Eller är det risk för att det blir strul, och att det bör undvikas. Är det kanske någon här som har både kde och gnome som kan berätta ifall det funkar bra.
Jag vill testa men å adra sidan vill jag inte att mitt helt perfekta hardy skall börja strula, är inte så bra på att söka fel ::)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Både Kde och Gnome

Inlägg av vulfgar »

Det går fint. Om du har gnome nu så väljer du att installera kubuntu-desktop och om du kör kde så är det ubuntu-desktop istället. Till hardy finns också kubuntu-kde4-desktop om du vill prova med kde4, men den lär fortfarande vara ganska instabil (har inte testat den själv). Du väljer sen vilken variant du vill starta vid inloggningen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
paganini
Kontakt:

Inlägg av paganini »

Hej

Har själv både KDE Och Gnome. Fungerar alldeles utmärkt, bara välja vid inloggningen. Trevligt att kunna välja, för båda har sina för och nackdelar.
Lycka till

Michael
Användarvisningsbild
xhassex
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av xhassex »

Hej igen
Tack för svaren.
Jag provade att installera kd4 desktop, men det vart alldeles för "glassigt" tycker jag. Men det var ju kul att kunna välja vilket skrivbord man vill ha vid inloggningen.
Men som det är nu så kommer jag att fortsätta att köra gnome, dels för att jag känner igen mig där, och för att jag tycker om utseendet. Det finns säker samma, eller liknade funktioner i kde, men det ser annuluna ut och där.

Men som sagt det var kul att testa.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"