Bilden flimmrar sig

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
petterp
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Bilden flimmrar sig

Inlägg av petterp »

Hej

Jag har installerat ubuntu på min laptop nyligen, men när jag ska spela på den så "flimrar" (man ser att bilden uppdaterars var sekund) vad kan detta bero på

tack på förhand
/petter
Användarvisningsbild
rodak

Re: Bilden flimmrar sig

Inlägg av rodak »

testa att avaktivera skrivbordseffekterna.
vad har du för grafikkort?
Användarvisningsbild
petterp

Inlägg av petterp »

okej jag har ett ati radeon xpress (för bärbar dator) ska pröva att avaktivera dem. ( fast har bara på medel nivån)

tilläg:
prövade att stänga av specialeffekterna och det löste uppdateringarna men spelet laggar vad göra åt problemet? borde man inte kunna spela med de visuela effekterna på när man spelar?
Användarvisningsbild
rodak

Inlägg av rodak »

petterp skrev:okej jag har ett ati radeon xpress (för bärbar dator) ska pröva att avaktivera dem. ( fast har bara på medel nivån)

tilläg:
prövade att stänga av specialeffekterna och det löste uppdateringarna men spelet laggar vad göra åt problemet? borde man inte kunna spela med de visuela effekterna på när man spelar?
Jag hade också problem med flimmer/lagg.
Följde den här guiden http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu ... tion_Guide (Metod 2, manuell)
Hjälpte lite men hade fortfarande massa flimmer. Enda som hjälpte mig vid spel/videouppspelning var att avaktivera effekterna.
Vet tyvärr ingen annan lösning då jag är 100% nybörjare, men hoppas att det hjälper dig lite.
Skriv svar

Återgå till "Spel"