Härom dagen laddade jag ner Hardy Heron och brände den till CD. Jag provade först att starta bordsdatorn från CD:n. Ingenting märkvärdigt uppdagades. Sagt och gjort, jag uppgraderade efter det min bärbara över nätet. Och nu blev det märkligt.
1)Efter omstart så försvann det trådlösa nätverket.
2)DOSEMU slutade också att fungera.
3)Jag försökte installera det trådlösa nätverket manuellt. Lyckades inte.
4)Däremot så ledde mitt fumlande till att man numera inte kan stänga av det trådlösa nätverkskortet manuellt längre. Min bärbara har en avbrytare för det. Och den fungerade innan.
5)Försökte få DOSEMU att fungera på nytt genom att installera om det. Ledde ingen vart.
6)Raderade allt och installerade Hardy Heron från CD på den bärbara.
7)Efter omstarten så fungerade fortfarande inte det trådlösa nätverket, så jag kopplade i en kabel för att få något slags nätverksförbindelse. Gjorde sedan ett nytt försök att installera det trådlösa nätverket.

9)Raderade hårdskivan igen och installerade Gutsy Gibbon tillbaka. Efter diverse fumlande fick jag det trådlösa nätverket att fungera igen. Och DOSEMU också.
10)Strömbrytaren för det trådlösa nätverkskortet fungerar emellertid inte längre.
11)Då jag skulle installera WINE, så lyckades det nog på något sätt, men den filhanterare jag brukar använda under WINE visar inte längre någon filstatistik såsom storleken på filen eller datum då filen är sparad. Endast filnamnen. Grr!! Jag skulle behöva WINE för lite annat också än enbart filhantering.
12)När jag skriver dessa rader har jag avinstallerat WINE helt och hållet. Men jag skulle som sagt behöva den.
Nu vet jag inte om jag skall våga släppa lös Hardy Heron på min bordsdator överhuvudtaget. Jag tror att jag aktar mig. Hardy Heron ser nu ut att vara en likadan skrothög som Windows Vista. Vilket är jättesynd. Jag hade stora förväntningar på Hardy Heron.
Obelix