1400 registrerade medlemmar!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Just nu, just ikväll blev vi 1400 registrerade forummedlemmar !

flippster var nicket på den medlemmen.

Du och alla ni andra registrerade ... Hjärtligt välkomna till Ubuntu-forumet !

Hälsar alla de andra :D
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

klarar vi 2000 innan nyår??
Okänd

Inlägg av Okänd »

Det ser ut som det CrashLord. Brukar vara 12 st sisådär i snitt om dan och ökar lite grann, lite men ändå.

12 * 60 = 720 (cirka) men tar man 10 * 58 = 580 så gick det inte :D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Är det någon besökare här på Ubuntu Sverige som kan tänkas vilja dra igång en reklamkampanj där andra besökare uppmanas att gå ut och skriva på andra webbplatser om Ubuntu Sverige??

Jag har fungerat kring detta och här är förslag till en mall som skulle kunna funka:
En tråd där alla kan posta förslag på var det finns möjlighet att skriva (tex forum, nyheter skrivna av besökare osv.). Den som vill tar ett förslag och går dit och skriver och länkar till det skrivna i tråden (för respons från andra och för att inte fler ska skriva på samma webbplats).

Förslag på vad som går att skriva:
¤ En nyhet om att Ubuntu Sverige blivit STORT (ta siffror från men länka inte till statistiken)
¤ Edgy Eft nu släppt! Nyheter.. (Se https://wiki.ubuntu.com/EdgyReleaseNotes)
¤ En direkt rekommendation, detta gillar jag därför att, vad tycker du?
¤ Kom igen, var kreativ nu :)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Ljuvliga dagar ! ! ! :D

Sebastean skrev:
Är det någon besökare här på Ubuntu Sverige som kan tänkas vilja dra igång en reklamkampanj . . .
osv och jag har inget att erinra.

Men, ja, men, skulle man inte kunna hoppas på lite marknadsföringshjälp från Canonical också?

För egen del skulle jag gärna se lite reklam i tidningar etc.. Med länkar till Caonical, forum (både vårt och , eventuellt, andras ).
Detta skulle sannolikt vara en än snabbare väg till än större framgång för ett ljuvligt bra operativsystem.

Hälsningar Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"