Har installerat ubuntu för ett par dagar sedan och börjat få det mesta att rulla smidigt, utom en liten detalj som gör att jag knappt klarar av det. Förmodligen är det lätt att åtgärda och ganska ironiskt att det är över en sådan här sak man beöhver fråga om hjälp om först.
När jag kör Firefox 2.0 som kom med ubuntu 6.10 så kan jag inte trycka ner mitten-musknappen (skrollen) och sen föra musen upp och ner för att scrolla. Man måste rulla på skrollen för att skrolla.
Så är det inte när jag kör det i windows, och jag klarar mig inte utan denna lilla detalj.
Någon som vet vad jag kan göra åt det?
Problem med scrollning i Firefox
Edit->Preferences
tabben Advanced
klicka i "Use autoscrolling" och "Use smooth scrolling"
lycka till
EDIT: Även ni (vi) utan mittknapp på musen kan använda denna funktion genom att hålla ned vänster och höger musknapp samtidigt (om emulate 3-button mouse är inställt i xorg.conf).
EDIT2: Glömde att välkomna dig, Tabbe till Ubuntu Sverige. Välkommen!
tabben Advanced
lycka till

EDIT: Även ni (vi) utan mittknapp på musen kan använda denna funktion genom att hålla ned vänster och höger musknapp samtidigt (om emulate 3-button mouse är inställt i xorg.conf).
EDIT2: Glömde att välkomna dig, Tabbe till Ubuntu Sverige. Välkommen!

[quote="marwal"]Edit->Preferences
tabben Advanced
lycka till
[/quote]
Tackar! Nu kan jag surfa utan att få ryck igen, visste att det var något sådant jättesimpelt
[quote="marwal"]EDIT2: Glömde att välkomna dig, Tabbe till Ubuntu Sverige. Välkommen!
[/quote]
Tackartackar!
tabben Advanced
lycka till

Tackar! Nu kan jag surfa utan att få ryck igen, visste att det var något sådant jättesimpelt

[quote="marwal"]EDIT2: Glömde att välkomna dig, Tabbe till Ubuntu Sverige. Välkommen!

Tackartackar!