Emerald Teman funkar inte i 8.04
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Emerald Teman funkar inte i 8.04
Jag kan inte ändra teman på fönstren i Emerald Themer efter min uppgradering till 8.04, ngn med samma problem, eller ännu hellre ngn med en lösning??
- Osprey
- Kontakt:
Re: Emerald Teman funkar inte i 8.04
Hur gjorde du installationen? Är du säker på att Emerald startar upp? Provat öppna ett terminalfönster och skriv emerald --replace &, antingen går allting igång eller också får du en felutskrift.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Som det står i guiden fungerade för mig :
För att installera emerald skriv i terminalen:
sudo apt-get install emerald
För att aktivera emerald kan du i terminalen eller dylikt skriva:
emerald --replace &
Detta startar emerald i bakgrunden och ersätter Gnomes dekoratör.
För att få det att autostarta kan du gå in på System->Inställningar->Sessioner, trycka lägg till, skriva in ett namn och som kommando ange emerald --replace &
För att installera emerald skriv i terminalen:
sudo apt-get install emerald
För att aktivera emerald kan du i terminalen eller dylikt skriva:
emerald --replace &
Detta startar emerald i bakgrunden och ersätter Gnomes dekoratör.
För att få det att autostarta kan du gå in på System->Inställningar->Sessioner, trycka lägg till, skriva in ett namn och som kommando ange emerald --replace &
emerald --replace & funkade fin fint lägger in den i sessioner nu så att den alltid startar! Tack!!
Kul att det hjälpte !
Hmm... Jo det hjälpte men minimera & maxiemera knapparna är helt borta.... Skumt! Upptäckte först när jag tänkte minimiera FF... Vad gör jag åt detta?
[LÖST] FÖRTYDLIGANDE... Okey nu är det löst, man måste lägga in det under sessioner, annars tappar Ubuntu inställningen så fort du stänger terminal fönstret.
Gör en "startprogram" i sessioner (dvs system/inställningar/sessioner) där du lägger in kommandot: emerald --replace &
Gör en "startprogram" i sessioner (dvs system/inställningar/sessioner) där du lägger in kommandot: emerald --replace &