I vår wiki finns det tre installationsguider som är bra att läsa före en installation.
Installera Ubuntu 8.04 Hardy Heron
Installera Ubuntu 8.04 från Windows
Installera Kubuntu 8.04 Hardy Heron
Installationsguider
- Addeubuntufan93
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Installationsguider
Bra guider för nybörjaren tack för länkarna! 

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Mycket bra och trevliga guider för nybörjare man jag har en fråga som jag sökt svar på men ej funnit.TicToc skrev:I vår wiki finns det tre installationsguider som är bra att läsa före en installation.
Installera Ubuntu 8.04 Hardy Heron
Installera Ubuntu 8.04 från Windows
Installera Kubuntu 8.04 Hardy Heron
Jag vill lägga in filerna från min skiva på ett usb minne så jag kan installera från det. OBS! jag vill inte köra från usb utan bara kunna boota och installera från den. Skall hjälpa två personer att få ubuntu på deras bärbara men cd läsaren fungerar inte riktigt som den ska, och det är lättare att ha usb med sig än skiva.
Hoppas på hjälp
Åke
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag har beställt färdiga skivor till Ubuntu. Kan man använda dem också när man gör installation i Windows enligt beskriving i ovanstående länk? Missade partionering i förra försöket så jag förlorade windows. Om jag gör en ominstallation av Windows och sedan följer denna instruktion, ska det funka då?
BjörnE
BjörnE
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Skivorna man beställer/skickar efter ska ha samma innehåll som de man laddar ner.
Om du ändå ska installera om windows, så partionera hårddisken så att du får plats både med Ubuntu och windows, istället för att installera Ubuntu inifrån Windows. Med LiveCDn (den man beställer eller laddar ner) så kan man enkelt partionera hårddsken, men installera sen windows före Ubuntu så slipper man lite extra krångel
Om du ändå ska installera om windows, så partionera hårddisken så att du får plats både med Ubuntu och windows, istället för att installera Ubuntu inifrån Windows. Med LiveCDn (den man beställer eller laddar ner) så kan man enkelt partionera hårddsken, men installera sen windows före Ubuntu så slipper man lite extra krångel