Har ett Nvidia Gforce4 MX 420 kort som har funkat bra med Feisty men inte nu med Hardy
När jag ska installera accelererad drivrutin för nvidia funkar det bra, men efter omstart funkar endast låggrafikläge. Har testat att köra envy och där fungerar installationen bra men ingen förbättring på upplösningsfronten trots detta. (Datorn startar återigen i låggrafikläge). Försökte även starta nvidia-settings men får felmeddelandet
Har testat att köra nvidia-xconfig men då händer inget heller.You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server.
Ja kort sagt, jag har testat allt jag kan komma på och vad jag kan se här på forumet men skärmen funkar ändå inte som den ska. Har även testat att aktivera effekter under utseende men det fungerar givetvis inte.
Kollar jag i xorg.conf så finns där inga upplösningar att ändra manuellt som man kunde göra förr.
Jaja, vad tror ni, någon som känner till en bra lösning. Vill ju gärna köra compiz och allt....
/Per