Hej på er alla.
Har skaffat mig en LG R405 med Pentium Dual Core. Den har ATI grafikkort, 2GB RAM. Har försök boota K/X/Ubutntu 8.04 på den men dem skivorna fungerar inte alls. Man kommer inte långt. (Jag brännde dem på min PC som kör Ubuntu 7.10 med K3B. md5sum stämde på alla. 8.04 fungerar inte så bra på min PC, skärmen fryser hela tiden så jag gick tillbaka till 7.10.) Testade med olika varianter så som acpi=off, noapic, felsäkert boot, etc. Trodde att det är nåt fel på den här datorn och lånade CD med openSuSE 10.3 och Mandriva 2008.1. Dem fungerade. Men jag vill ju ha Ubuntu. Blir tacksam om någon kunde hjälpa mig att lösa det här.
Tack i förhand.
LG R405
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: LG R405
Har du testat alternate-skivan?
har du tagit rätt arkitektur? dvs Intel x86 eller AMD64?
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Jag använde 32 och 64 bit versioner på alla.
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Nej. Det har jag inte gjort. Är inte säkert om jag kan klarar av att göra en installation med terminalen.Lars skrev:Har du testat alternate-skivan?
Testade med alternet-skivan. Resultatet blev samma. Systemet hakar på samma ställe: Reading local scripst (/etc/rc.local) Därefter händer ingenting. 2 gånger hamnade jag på ett skärm med ubuntu@ubuntu: men visste inte vad jag ska göra. Känns som om min dator inte vill ha andra OS. Men det är mycket konstigt att openSuSE och Mandriva fungerar utan större problem. Undrar varför det inte så med Ubuntu/Debian OS.