dreamweaver alternativ

toddyd

dreamweaver alternativ

Inlägg av toddyd »

1.Villken html editor dominerar? Jag har installerat bluefish men jag saknar att grafiskt kunna se hemsidan direkt i editorn utan att behöva öppna browsern.

2. Knappen som finns i bluefish för att öppna html dokumentet i browsern funkar inte. Någon som vet hur man får igång den. Jag kör firefox.
Användarvisningsbild
Freddeg

dreamweaver alternativ

Inlägg av Freddeg »

Ett alternativ är Nvu.
Jag använder själv det programmet och tycker att det är väldigt bra.

Kod: Markera allt

sudo apt-get install nvu
mambo

dreamweaver alternativ

Inlägg av mambo »

Kan inte mer än hålla med, NVU är mycket bra. <a class="postlink" href="http://www.nvu.com">http://www.nvu.com</a>
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

dreamweaver alternativ

Inlägg av vulfgar »

Det går också att köra Dreamweaver i Wine. Jag har precis lyckats få igång det hela (mycket stolt) och det var inte helt lätt. Det går inte att bara installera i wine, utan man måste kopiera först program-mappen till program-mappen i .wine, Documents and Settings\Application data\Macromedia\Dreamweaver till c/windows/profiles/<anv namn>/Application Data/Macromedia/Dreamweaver i .wine. man måste också exportera en del av registret i windows, HKLM\Software\Macromedia och köra .reg-filen i wine. Sedan går det att starta Dreamweaver. jag har inte fått kläm på hur stabil den är ännu, det är ju möjligt att den kraschar efter ett tag, men jag har startat, lagt upp en sajt osv.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Da^MsT
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

dreamweaver alternativ

Inlägg av Da^MsT »

[quote="vulfgar"]Det går också att köra Dreamweaver i Wine. Jag har precis lyckats få igång det hela (mycket stolt) och det var inte helt lätt. Det går inte att bara installera i wine, utan man måste kopiera först program-mappen till program-mappen i .wine, Documents and Settings\Application data\Macromedia\Dreamweaver till c/windows/profiles/<anv namn>/Application Data/Macromedia/Dreamweaver i .wine. man måste också exportera en del av registret i windows, HKLM\Software\Macromedia och köra .reg-filen i wine. Sedan går det att starta Dreamweaver. jag har inte fått kläm på hur stabil den är ännu, det är ju möjligt att den kraschar efter ett tag, men jag har startat, lagt upp en sajt osv.[/quote]
Låter intressant, berätta gärna mer när du testat det under lite press
/Mvh Mattias
Linux_n00b
Kontakt:

dreamweaver alternativ

Inlägg av Linux_n00b »

*Skulle viljat ha det installerat med disten Kubuntu ifall det gick, tycker mycket bra om Dreamweaver :D
Ubuntu Nybörjare = N0000000000000000b
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

dreamweaver alternativ

Inlägg av vulfgar »

[quote="Linux_n00b"]*Skulle viljat ha det installerat med disten Kubuntu ifall det gick, tycker mycket bra om Dreamweaver :D[/quote]
Jag kör kubuntu och det gick, men det var en del pill.
Jag återkommer med info om hur stabilt det verkar när jag kört ett tag.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"