Hejsan. Har precis installerat 8.04 på servern och skulle logga in via ssh från Windows Xp. Det funkade inte, jag är helt säker på att jag skriver rätt lösenord osv. för jag kan logga in på den annars om jag sitter direkt på servern.
login as: guvvan
guvvan@192.168.0.100's password:
Access denied
guvvan@192.168.0.100's password:
osv. osv. Vad är felet?
SSH fel på 8.04 server!
- Konservburk
Re: SSH fel på 8.04 server!
Något som inte är rätt inställt i /etc/ssh/sshd_config gissningsvis.guvvan skrev:Vad är felet?
Jo jag har faktist tittat där lite men fattade inte mycket. Nu kan jag ju inte posta vad det står heller men kanske någon annan kan posta sin config?Konservburk skrev:Något som inte är rätt inställt i /etc/ssh/sshd_config gissningsvis.guvvan skrev:Vad är felet?

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kolla om det finns något intressant i /var/log/auth.log, där loggas alla lyckade och misslyckade inloggningar.
Lars skrev:Kolla om det finns något intressant i /var/log/auth.log, där loggas alla lyckade och misslyckade inloggningar.
tackar. kollade lite där och stog fel password. Helt säker på att det är rätt det jag skrev. men testade byta till ett utan !"#¤% tecken och nu fungerade det. =0 Något med att jag inte kan ha ¤()#" och sådana med i lösenordet..