Med siktet mot Bugg #1

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Med siktet mot Bugg #1

Inlägg av Urban Anjar »

Nu är alltså den hårda hägern ute och jag gissar väl att de flesta här har tankat,
seedat, installerat och stått i.

Vi har gjort Ubuntu känt i bloggvärlden och hos IDG i alla fall. Pressmeddelanden har
skickats till ett stort antal adresser i övrigt, men vad utfallet av det blir är för tidigt
att säga, men en del mail och telefonsamtal från journalister har jag fått och det borde
ge utdelning.

Affischer har vi också på väg ut, i alla fall i Norrköping, men jag utgår ifrån att resten av
landet hänger på där.

Vad gäller pressen vill lokaltidningarna gärna ha en lokal vinkel. För en tidning i
Eskilstuna är det en större nyhet att en eskilstunabo installerar Ubuntu än att
alla stockholmare gör det (om det nu vore så väl). Bjud på den lokala vinkeln!

Så har vi förstås alla nya ubuntister som kommer hit. Det vill till att det finns bra
support och bra dokumentation. Inte för att jag tvivlar på den saken. Härvidlag
brukar vi vara lysande, men häng i så att vi fortsätter på den vägen och gärna blir
ännu bättre.

Så, till rubriken. Jag är övertygad om att vi med Ubuntu 8.04 ska kunna börja rubba
microsofts monopolställning riktigt ordentligt. Vi kommer långt med att alla som kör
Ubuntu drar med en kompis, granne eller kollega.

Sist vill jag påminna om ubuntu. Det är svårt ibland, men försök låta det genomsyra
allt vi gör.

Bra kämpat sofar, men nu börjar det stora jobbet!
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Med siktet mot Bugg #1

Inlägg av upnorth »

Fick just detta mail från restaurangen jag arbetar med markandsföring på:
RC till marknad

Hej!

Vi håller på att uppdatera, homogenisera och legalisera STUKs datormiljö och undrar därför vad ni har för behov gällande datorerna i biljettkontoret. Använder ni båda datorerna som finns där? Vad behöver ni för program? Tanken är givetvis att gå på lagliga alternativ och STUK betalar inte gärna för InDesign, Photoshop och dylikt.

Ni får gärna ta diskussionen med restaurangcheferna om vilka program ni måste/vill ha – själva ser vi dock gärna att ni använder Open Source-mjukvara (Scribus, Gimp och så vidare) fullt ut.

/RC
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Om vi ska klara av bugg #1 så är jag lite bekymrad över att en betaversion av Firefox ingår som default. Den är buggig och inte alls bra i nuläget.
Är inte alls vad vi behöver när Hardy Heron annars är så bra.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

ZX Spectrum skrev:Om vi ska klara av bugg #1 så är jag lite bekymrad över att en betaversion av Firefox ingår som default. Den är buggig och inte alls bra i nuläget.
Är FF3 buggig? Vad jag har hört så verkar den fungera hur bra som helst fast den är en beta.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Urban Anjar skrev:Nu är alltså den hårda hägern ute och jag gissar väl att de flesta här har tankat,
seedat, installerat och stått i.

Vi har gjort Ubuntu känt i bloggvärlden och hos IDG i alla fall. Pressmeddelanden har
skickats till ett stort antal adresser i övrigt, men vad utfallet av det blir är för tidigt
att säga, men en del mail och telefonsamtal från journalister har jag fått och det borde
ge utdelning.
Hardy betyder ju i det här sammanhanget inte riktigt "hård" på svenska, Habila Hägern ligger nog närmare O0

Så en del lokaltidningar har alltså hört av sig? Det i sig känns ju faktiskt rätt bra. Hur är responsen jämfört med tidigare släpp?

:)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

KiviE skrev:
ZX Spectrum skrev:Om vi ska klara av bugg #1 så är jag lite bekymrad över att en betaversion av Firefox ingår som default. Den är buggig och inte alls bra i nuläget.
Är FF3 buggig? Vad jag har hört så verkar den fungera hur bra som helst fast den är en beta.
Jag med flera har haft problem med att Firefox 3.0b stängs ner utan förvarning. Fick bekräftelse på detta efter releasefesten i Göteborg igår.
Speciellt när det kommer till flashplugin så är det ändå värre. Har nedgraderat till Firefox 2 i väntan på att den senare versionen ska bli bättre.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"