Hej,
Jag installerade ubuntu igår. Idag försökte jag spela upp ett videoklipp och det funkar, bara det att filmen hackar och är pixlad (inte snygg alls).
Jag har installerat codecs i restricted-extras och grafikdrivrutiner för mitt ATI Radeon 9600.
Vet någon vad det kan vara för fel?
Film hackig och "pixelated" hjälp
Film hackig och "pixelated" hjälp
Senast redigerad av 1 Jojje, redigerad totalt 26 gånger.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: videoklipp hackar
Gäller det alla videoklipp eller bara en specifik fil?
Alla videoklipp som jag provatSid skrev:Gäller det alla videoklipp eller bara en specifik fil?
Förmodligen är det pulseaudio som kleggar igen datorn. 

Nu har jag tagit bort Pulseaudio via pakethanteraren. Datorn verkar gå snabbare men filmerna hackar fortfarande lite grann och bilden är "pixlad"whac skrev:Förmodligen är det pulseaudio som kleggar igen datorn.

Re: Film hackig och "pixelated" hjälp
Installerade Hardy på min nya laptop igår, en Acer 5420 med ett ATI HD 2400 XT grafikkort. Har en äldre Acer med ett ATI Radeon Xpress 1100 grafikkort som rullar på med Ubuntu 7.10, där funkar DVD playback utmärkt. Nu med Hardy på en bättre dator och bättre grafikkort har jag däremot pixelated DVD och film uppspelning, har prövat det mesta men kan inte hitta felet.
Jag skulle verkligen uppskatta ifall någon kunde hjälpa med det här problemet då jag behöver visa DVD filmer i mitt arbete.
Jag skulle verkligen uppskatta ifall någon kunde hjälpa med det här problemet då jag behöver visa DVD filmer i mitt arbete.