Strul med panler i gnome

BoyMike
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Strul med panler i gnome

Inlägg av BoyMike »

Hej!
Min flickvän har beslutat sig för att dumpa Vista till förmån för Ubuntu. Dock uppstår det en konstig grej med panelerna i gnome som ni ser i skärmdumpen.
Desktop2_1.png
Desktop2_1.png (117.4 KiB) Visad 652 gånger
Datorn är utrustad med ett Intel 965 GM och har en upplösning på 1280x800 och i övrigt verkar allt fungera bra utom ljudet men det kan man ju alltid lösa till slut. Som bilden visar är problemet att den övre panelen inte går hela vägen ut till kanten, samma sak gäller för den nedre fast den ligger även ett par pixlar upp o svävar.

Notera att den här dumpen är från LiveCD:n och inte ett installerat OS, jag vet inte om det fixar sig efter man installerat men kände att det nog var bäst att kolla om någon på forumet har varit med om något liknande förut och sitter på några värdefulla tips.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
// Micke
Nikke
Kontakt:

Re: Strul med panler i gnome

Inlägg av Nikke »

hm, det första jag skulle testa är nog att starta om panelen. kanske fixar sig :)
BoyMike
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Strul med panler i gnome

Inlägg av BoyMike »

Efter att ha installerat på hårddisk o tvingat en omstart av fönsterhanteraren så har jag rätt upplösning mm på skrivbordet iaf även om den grafiska inloggningshanteraren fortfarande inte är helt rätt...

// Micke
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"