Problem med Hibernate och Suspend i Ubuntu 7.10

WixiA

Problem med Hibernate och Suspend i Ubuntu 7.10

Inlägg av WixiA »

Hej

Installerade Ubuntu 7.10 på min Dell Latitude D400 idag men jag får inte rätt med vad som ska hända när jag stänger locket.

Vad jag än ställer i Power Management (både för AC och batteri) så funkar inget som det ska när jag stänger locket, datorn stängs inte av vid hibernate osv. När jag fäller upp locket igen får jag svart bild och musen är det enda som syns. Jag kan inte röra musen, inte göra något alls och blir alltså tvungen att stänga av datorn genom att hålla inne powerknappen. Till och med när jag ställer in enkla saker som "Do Nothing" och "Blank Screen" uppträder samma problem. Om jag istället trycker på logga ut knappen och därifrån väljer Hibernate/Suspend slocknar skärmen helt och ingen muspekare syns. Jag kan dock inte väcka datorn igen. Power lampan lyser och fläkten surrar men jag bli tvungen att också här hålla inne knappen tills datorn stängs av den hårda vägen.

Har googlat lite men det verkar inte som att någon har en lösning till problemet och det verkar som att det är extremt många som lider av problemet. Det som är mest mystiskt är att för många fungerade Suspend/Hibernate i 7.04 men lade av i 7.10.

Finns det någon lösning alls eller är det bara att vänta till version 8 istället som endå släpps snart? Om detta inte blir fixat blir jag tvungen att installera Windows ( :-\ ) istället då jag inte klarar mig utan dessa funktioner.

Tack på förhand

Med vänlig hälsning

Viking Persson
J0henz

Re: Problem med Hibernate och Suspend i Ubuntu 7.10

Inlägg av J0henz »

Hur stor swap-partition har du?
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Problem med Hibernate och Suspend i Ubuntu 7.10

Inlägg av HenrikAn »

Jag har inte grävt allt för mycket i problemet och inte heller kollat om det blir bättre i 8.04, men det här funkar fint för mig på en 7.10-maskin:
http://www.ubuntugeek.com/fix-for-suspe ... ptops.html
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"