Senaste Amarok
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Senaste Amarok
Hej!
Hur laddar jag ner och installerar senaste Amarok 1.4.9.1?
Mvh
/Bernt
Hur laddar jag ner och installerar senaste Amarok 1.4.9.1?
Mvh
/Bernt
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Senaste Amarok
Ett alternativ är ju att installera Hardy redan nu.
- Beakon
Tror inte den är släppt som komplett distribution än, tror bara du kommer åt den via uppgraderingar.
Hittar iafl inget komplett paket under "Download" och jag sitter på det versionnummret efter uppgraderingar..
Hittar iafl inget komplett paket under "Download" och jag sitter på det versionnummret efter uppgraderingar..
Linux - Bringing back the joy of computing
-
Ok, hur installerar jag uppgraderingen?Bejron skrev:Tror inte den är släppt som komplett distribution än, tror bara du kommer åt den via uppgraderingar.
- Beakon
System -> Administration -> Uppdateringshanterare så bör du få den.
Linux - Bringing back the joy of computing
-
Har ingen Administration under System. Hittar bara Adept.Bejron skrev:System -> Administration -> Uppdateringshanterare så bör du få den.
I Adept är allt ibockat under Software Sources, Updates.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Den ligger där i ubuntu. Och det är i hardy heron som versionen är 1.4.9.1 i gutsy är det en äldre version.bernt skrev:Har ingen Administration under System. Hittar bara Adept.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
Så jag måste uppdatera till Kubuntu 8 för att få Amarok 1.4.9.1? Kubuntu 7.10 kommer aldrig att få den versionen av Amarok?Mekaniserad Apelsin skrev:Den ligger där i ubuntu. Och det är i hardy heron som versionen är 1.4.9.1 i gutsy är det en äldre version.bernt skrev:Har ingen Administration under System. Hittar bara Adept.
Vad händer om jag installarar Amarok manuellt på 7.10 och sedan uppgraderar till 8?
- Shanghai
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Okay mitt första bidrag här tyvärr använder jag Kubuntu med Engelska som språk. Hardy eller 8.04 är inte officiell så programmen är ofta i Beta om du vill köra senaste beta mjukvaror kan du aktivera "Backports" i updateringar och updatera.
Var dock försiktig med mjukvara i backports det kan vara Beta och inte färdig testat. Du kan ju alltid avaktivera "backports" igen efter att du installerat Amarok.
Var dock försiktig med mjukvara i backports det kan vara Beta och inte färdig testat. Du kan ju alltid avaktivera "backports" igen efter att du installerat Amarok.
Det här kan vara en lösning.
http://kubuntu.org/announcements/kde-359.php
http://kubuntu.org/announcements/kde-359.php
-
Jag installerad senaste Kubuntu så löste det sig. Tyvärr så sabbade uppgradderingen hela burken så jag fick köra en ren installation istället.