Hej!
Har upptäckt en grej, nämligen att texten i firefox har väldigt dålig kvalitet och är jobbig att läsa.
Någonting man kan göra för att ändra det?
Kass text i webbläsaren?
- Martin Olsson
- Kontakt:
Kass text i webbläsaren?
Ctrl + är finfina grejer 
När det gäller kvalitén på typsnittet, kör du Edgy och är typsnittet lite fetare och oklarare än i övriga program (jmf med tex. menyerna i textredigeraren)?

När det gäller kvalitén på typsnittet, kör du Edgy och är typsnittet lite fetare och oklarare än i övriga program (jmf med tex. menyerna i textredigeraren)?
Kass text i webbläsaren?
joo.. ctrl + funkar ju.. men det gör allting bara större.. kvaliteten blir i mina ögon inte bättre..
sämst kvalitet är det i google sökningarna...
finns det inte något annat man kan göra än ctrl +?
sämst kvalitet är det i google sökningarna...
finns det inte något annat man kan göra än ctrl +?
Kass text i webbläsaren?
Kan ju ändra teckensnitt om du vill, Redigera->Inställningar->Innehåll Klicka sen på avancerat under teckensnit & färger och bocka ur " Låt sidor använda...."
Kass text i webbläsaren?
Kan, igentligen bara hålla med.. kör jag GLX så blir vanligtvis mina typsnitt suddigare...
Annars, tycker jag själv att Ubuntu har mycket bra typsnitt och storlek i Firefox, iaf.. om jag som är väldigt van vid att köra Windows XP + Firefox där.
Det tycker jag dom tagit fasta på BRA när dom gjort Ubuntu, då tex Mandriva's typsnitt är mycket mindre och mera svårläst.
/M
Annars, tycker jag själv att Ubuntu har mycket bra typsnitt och storlek i Firefox, iaf.. om jag som är väldigt van vid att köra Windows XP + Firefox där.
Det tycker jag dom tagit fasta på BRA när dom gjort Ubuntu, då tex Mandriva's typsnitt är mycket mindre och mera svårläst.
/M
Ubuntu 7.10 64Bit : Kiba-Dock : ScreenLets :
Asus P5B : Intel C2D 3.2Ghz : 4Gb DDR2 : x1950Pro : X-FI :
Asus P5B : Intel C2D 3.2Ghz : 4Gb DDR2 : x1950Pro : X-FI :
Kass text i webbläsaren?
kaapu: Ok suddigare, jämför med menyerna i Firefox med de i ett annat program också för att se om typsnittet är bra mycket fetare?