I windows så gick det dock alltid att komma in efter en timme lr så, men nu med linux så hängde den sig efter ett visst antal "Avstängningar", jag kom in på den menyn där det står att jag ska skriva användarnamn och lösenord och ljudet funkar, men! Efter att jag tryckt på Enter så hänger sig linux och ingen intromusik hörs lr nåt, det är bara den där beiga bakgrunden som syns inget annat....Jag vet int om detta har nåt o göra med de ofrivilliga Avstängningarna eller om de bara e en bugg i linux, däremot försvann problemet med att den hängde sig när jag installera om Linux....

Eftersom datorn är BÄRBAR så har jag haft den några gånger i soffan och på mjukt underlag, inget överdrivet, men jag undrar om något viktigt inuti datorn kan ha pajat, smält eller gått sönder och som orsakar dessa Avstängningar.....Eller om tex fläkten e lit sönder så den blir upphettad....jag vet int

Jag hoppas ni kan hjälpa mig, annars undrar jag om man bara kan köpa en data utan operativsystem o därefter installera linux, dvs om de e datorn de e fel på.....
P.S Jag har bara haft linux i två dagar