Viloläge i windows = nätverkskort försvinner i ubuntu [LÖST]
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Viloläge i windows = nätverkskort försvinner i ubuntu [LÖST]
Dualbootar windows xp och ubuntu 7.10. När jag sätter xp i viloläge och sedan startar om datorn, hittas inte nätverkskortet. Kan man komma runt detta eller är det bort med viloläget?
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Viloläge i windows = nätverkskort försvinner i ubuntu
kolla om ditt kort är inställt på att kunna stängas av för att spara ström ...
borde gå (om jag kommer ihåg rätt) att nå genom att gå till kontrollpanelen - bläddra fram kortet i enhetshanteraren och kika runt bland inställningsflikarna efter en kryssruta som säger ungefär som så att "tillåt att enheten stängs av för att spara ström" - testa att kryssa bort det och starta om ...
borde gå (om jag kommer ihåg rätt) att nå genom att gå till kontrollpanelen - bläddra fram kortet i enhetshanteraren och kika runt bland inställningsflikarna efter en kryssruta som säger ungefär som så att "tillåt att enheten stängs av för att spara ström" - testa att kryssa bort det och starta om ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Yes, master! I will try that. 

Du hade helt rätt! Tackar!alatariel skrev:kolla om ditt kort är inställt på att kunna stängas av för att spara ström ...