Flash strular! [LÖST]

Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Flash strular! [LÖST]

Inlägg av prafjessor »

Jag börjar bli trött på det här. Vad som händer är följande: Jag installerar Hardy på min Zepto-laptop. Jag avinstallerar program jag inte vill ha och fixar till skrivbordet så som jag vill ha det. Jag installerar alla Gstreamer-codecs samt flash från macromedias hemsida. Och det funkar en dag eller så, men så börjar flash krångla. Jag kan titta c:a 1-2 sek. på en flashvideo innan den stannar och vägrar visa något mer. Jag kan inte spela flashspel. Vad är det som händer? Varför blir det såhär? Jag har helt seriöst börjat snegla på windows igen... skit!!
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Flash strular!

Inlägg av Lars »

Det enklaste sättet är att installera paketet flashplugin-nonfree i Synaptic, se bara till att du har aktiverat multiverse först.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

prafjessor skrev:Jag installerar alla Gstreamer-codecs samt flash från macromedias hemsida.
Macromedia har ingen hemsida. Du menar kanske Adobes hemsida?
Vilken version har du?
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

Lars skrev:Det enklaste sättet är att installera paketet flashplugin-nonfree i Synaptic, se bara till att du har aktiverat multiverse först.
Tack för svar! Har redan provat det, samma sak händer där.
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

HakanS skrev:
prafjessor skrev:Jag installerar alla Gstreamer-codecs samt flash från macromedias hemsida.
Macromedia har ingen hemsida. Du menar kanske Adobes hemsida?
Vilken version har du?
Ja, sorry, Adobes hemsida. Det är nummer 9.
Lars

Inlägg av Lars »

Version 9.0.124 kom igår via de vanliga uppdateringarna, kanske den fungerar bättre? Kontrollera med about:plugins i URL-raden att det är rätt version som används.

Observera att flashplayer-nonfree också drar med sig libflashsupport, men följande beskrivning "Due to various bugs in the Flash 9 plugin sound output of Flash 9 through the pulseaudio soundserver doesn't work properly. This library adds a clutch to make Flash 9 sound output in pulseaudio possible.". Men det borde bara påverka just ljudet.

Till Sid: vi vet att du inte tycker om proprietär mjukvara, men här försöker vi ändå hjälpa folk så gott vi kan.
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

Lars skrev:Version 9.0.124 kom igår via de vanliga uppdateringarna, kanske den fungerar bättre? Kontrollera med about:plugins i URL-raden att det är rätt version som används.

Observera att flashplayer-nonfree också drar med sig libflashsupport, men följande beskrivning "Due to various bugs in the Flash 9 plugin sound output of Flash 9 through the pulseaudio soundserver doesn't work properly. This library adds a clutch to make Flash 9 sound output in pulseaudio possible.". Men det borde bara påverka just ljudet.

Till Sid: vi vet att du inte tycker om proprietär mjukvara, men här försöker vi ändå hjälpa folk så gott vi kan.
Tack för ett seriöst svar.

Ja, det är 9.0.124 som används.

Jag måste säga att det hela är mycket underligt: att det funkar ett tag, för att sedan bara skita sig.
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Just det där problemet har jag bara haft med Firefox 3. Har du provat att använda någon annan webläsare?
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

TACK JESUS (Lars)! Jag avinstallerade libflashsupport (och med det även flashplugin-nonfree) och nu funkar det!!! Stort TACK till dig Lars!
Lars

Inlägg av Lars »

Kul att det fungerar :)
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Har rensat upp en del i tråden som inte höll sig till ämnet och gav någon hjälp eller var trevligt på något vis. Markerar tråden som löst med.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"