evolution+gcal

look2

evolution+gcal

Inlägg av look2 »

Hej !

Verkar ju som att den nya version av evolution som hänger med Hardy skall ha stöd för google calender. Nån som testat det om det fungerar bra?
Fungerar evolution bra att intergrera med gmail? Har tyvärr ingen egen dator som jag kan testa på, så jag tänkte fråga om nån härinne har testat det och har några åsikter om det.
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: evolution+gcal

Inlägg av HenrikAn »

Jag har inte fått kalenderkopplingen att fungera. Det synkar från google till evolution men inte åt andra hållet.
Jag har bara testat det på en dator och den är ganska så sönderlabbad så det KAN vara bara hos mig det inte fungerade...

gmail fungerar däremot finfint! (Men det har iofs funkat finfint ända sedan google började stöda imap)
look2

Inlägg av look2 »

ok.

Kör just nu med thundbird och några plugins, kommer inte ihåg vad de heter och det fungerar klockrent. Så det kommer nog att bli svårt att leva utan den funktionen.
Men men, man får ta en testburk när det släps och se vad som händer, håller tummarna att det skall funka.
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av HenrikAn »

Ja, sunbird-plugin:et funkar finfint men när man ändå kör gnome skulle det vara skönt att kunna köra Evolution...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"