Spela rar arkiv i vlc

Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Spela rar arkiv i vlc

Inlägg av Sid »

Jag har en film nerpackad i ett gäng rarfiler. Jag vill spela filmen i vlc. Det går utmärkt att spela rarfilerna en och en men det blir bara nån minut åt gången. Finns det något sätt att spela hela arkivet på en gång i vlc?
Emil.s
Kontakt:

Re: Spela rar arkiv i vlc

Inlägg av Emil.s »

Hm, intressant! Hade ingen aning om att det gick. :P

Testade iallafall nu i OS X och det funkade fint. Testa att dra in hela katalogen till VLC, det blir visseligen ett litet hack när det byter fil, men man behöver inte göra det manuellt iallafall.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Sid

Inlägg av Sid »

Emil.s skrev:Hm, intressant! Hade ingen aning om att det gick. :P

Testade iallafall nu i OS X och det funkade fint. Testa att dra in hela katalogen till VLC, det blir visseligen ett litet hack när det byter fil, men man behöver inte göra det manuellt iallafall.
hmmm det funkar inte för mig. Väljer du bara öppna katalog och sen mappen du vill spela?
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Sid skrev:
Emil.s skrev:Hm, intressant! Hade ingen aning om att det gick. :P

hmmm det funkar inte för mig. Väljer du bara öppna katalog och sen mappen du vill spela?
Japp.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Sid

Inlägg av Sid »

Undrar om den använder unrar på något sätt för den har jag inte installerad men då borde jag ju inte kunna spela filerna en och en heller tycker jag.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Sid skrev:Undrar om den använder unrar på något sätt för den har jag inte installerad men då borde jag ju inte kunna spela filerna en och en heller tycker jag.
Filmen kanske är uppdelad med rar utan någon komprimering? Bara en gissning iofs, men då kanske vlc betraktar rar-biten i filhuvudet som skräp och hittar filmen en liten bit in i filen. Frågan är varför man öht använder ofritt skräp som rar för att dela upp filmer i flera delar? Vi har ju split.
Sid

Inlägg av Sid »

Konservburk skrev:
Sid skrev:Undrar om den använder unrar på något sätt för den har jag inte installerad men då borde jag ju inte kunna spela filerna en och en heller tycker jag.
Filmen kanske är uppdelad med rar utan någon komprimering? Bara en gissning iofs, men då kanske vlc betraktar rar-biten i filhuvudet som skräp och hittar filmen en liten bit in i filen. Frågan är varför man öht använder ofritt skräp som rar för att dela upp filmer i flera delar? Vi har ju split.
Ja den vilsna Windowsanvändare som gav mig filmen fick sig en predikan. Det kan jag lova :)
svartis
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av svartis »

Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"