Startade upp datorn när jag kom hem, fel på ljuddrivrutinerna, vet ej varför. Startade om ifall det kanske var nåt tillfälligt, men nä, då kommer det upp att Master Boot Record Fel, Tryck en tangent. Är det grub som har blivit korrupt? Hur skapar jag en ny i så fall. Har nu startat upp med Live-CD.
Hjälp

Testade alternativen som jag hittade här "Återställa grub" men det funkade inte. Testade att göra en ny installation, valde att formatera bootdisken men lämnade Home orörd. Då kunde inte ext3 skapas...hmmm. Valde då reiferfs eller vad den heter, då gick det bra. Man undrar vad som hänt, man kanske skulle ha kollat i några logfiler, kan ha varit bra att ha i framtiden. Tyvärr glömde jag bort det i förvirringen. Hoppas att allt blir bra nu efter installationen, annars kanske disken börjar bli dålig. I så fall är det min första disk som pajar.
Efter att installationen blev klar så verkar allt vara ok igen, men med reiserfs istället för EXT3. Anser att problemet är löst på ett sätt men frågan kvarstår varför det hände (om inte Harrisburg hade funnits)

//Tobbe