EeePC var då?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
- Idéalist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
EeePC var då?
Jag har fått PM med frågor om var jag fick tag i mina EeePC. Därför tycker jag att följande kan vara av allmänt intresse:
Kolla in http://eeestock.cpjackson.co.uk/ som söker och listar lagersituationen och priset hos ett antal distributörer.
Hoppas detta hamnat i rätt topic.
Kolla in http://eeestock.cpjackson.co.uk/ som söker och listar lagersituationen och priset hos ett antal distributörer.
Why having a large Bill, when you can have a small Tux?
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Re: EeePC var då?
Den släpps i Sverige om två månader om man orkar hålla sig.
http://www.idg.se/2.1085/1.155202
Microhard tar redan emot beställningar. Priset är dock hela 3000 kronor...
http://microhard.se/product.asp?id=2416
http://www.idg.se/2.1085/1.155202
Microhard tar redan emot beställningar. Priset är dock hela 3000 kronor...
http://microhard.se/product.asp?id=2416
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag skulle också kunna ta beställningar nu men det är ju löjligt eftersom Asus leverantörer i Swe inte har fått nån leveranstid utan IDG har fått info't från oredovisad källa... Alltså: Enl. mina (2 olika) leverantörer på Asus så finns fortfarande inga konkreta besked från Asus om när EeePC kommer till Swe... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- ebbot
- Kontakt:
Asus Nordic har bekräftat att den kommer då men jag hittar inget på Asus hemsida. Det gjorde jag inte förut heller när jag letade efter min nuvarande router (WL-500W) som inte släppts ännu. Så dom är nog bara lite slöa på att släppa info.
Kan ju va skönt och slippa bygga om tangentbordet eller klistra på klisterlappar med €, å, ä ö, / osv.
Kan ju va skönt och slippa bygga om tangentbordet eller klistra på klisterlappar med €, å, ä ö, / osv.
- farmfield
- Kontakt:
Dom har kanske bekräftat det för IDG men tydligen inte till leverantörerna - och/eller så litar dom noll på Asus för som sagt, enl. mina leverantörer så har dom i dagsläget inget fast besked om när dom får in EeePC...
...jag har iof förhandsbokat ett gäng ändå, hehe, men innan leverantörerna säger -"Nu kommer dom detta datum" så är det ändå semi-spekulativt... Asus Nordig lovade ju leverans Q1 2008 i december -07 förresten...
...jag har iof förhandsbokat ett gäng ändå, hehe, men innan leverantörerna säger -"Nu kommer dom detta datum" så är det ändå semi-spekulativt... Asus Nordig lovade ju leverans Q1 2008 i december -07 förresten...

- ebbot
- Kontakt:
LoL Så sant så. Hade nästan glömt det vid det här laget. Det duma är ju att det är den sämre datorn som släpps och inte den nya, strömsnålare med 9"-skärm och mer minne. Minne, kan man ju alltid bygga in mer men det andra är desto jobbigare.farmfield skrev:...jag har iof förhandsbokat ett gäng ändå, hehe, men innan leverantörerna säger -"Nu kommer dom detta datum" så är det ändå semi-spekulativt... Asus Nordig lovade ju leverans Q1 2008 i december -07 förresten...
- farmfield
- Kontakt:
Jag måste dock erkänna att sedan jag skaffade min iPod Touch så har intresset för en EeePC svalnat markant - för den lilla grejen är helt suverän, iaf efter man låst upp och moddat till den lite, hehe... Grejen är att jag ville ha en EeePC för att ta med ut och surfa på café* - typ - men webläsaren i Touch'en räcker hela vägen... Så jag kommer nog inte ha en egen EeePC trots allt, iaf inte förrän den kommer med 9" och inbyggd HSDPA...
* jo, jag springer på café 1-2ggr om dan, hehe, måste ha kaffe och kan inte ha det hemme eller på jobbet för då blir det 15 koppar om dan... xD
Edit/tillägg: Jag hade hellre haft motsvarande maskin med Ubuntu Mobile eller Android då men det får bli en sån maskin till hösten eller när dom nu släpps - men fram tills dess får Touch'en duga...
* jo, jag springer på café 1-2ggr om dan, hehe, måste ha kaffe och kan inte ha det hemme eller på jobbet för då blir det 15 koppar om dan... xD
Edit/tillägg: Jag hade hellre haft motsvarande maskin med Ubuntu Mobile eller Android då men det får bli en sån maskin till hösten eller när dom nu släpps - men fram tills dess får Touch'en duga...
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Dom finns att köpa på island vet jag genom förstahandsinformation. Typen med 7 tums skärm tror jag.
Konstigt va?
Konstigt va?
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Jag kommer inte att köpa något förrän till efter sommaren, eventuellt blir det någon fancy-pants telefon innan dess (går ju liksom inte att göra allt jag "måste" med min Nokia 2310
) men jag råder alla att vänta på lite lyxigare prylar än vad de första billiga UMPC kommer att innehålla.
HP slängde ju ut sin första med en bättre skärm än Eee PC osv. Förresten skulle ju Dell (trots att de dementerade det för mig när jag frågade förut) lansera en egen modell, vore kul att se en utmanare från Zepto också!

HP slängde ju ut sin första med en bättre skärm än Eee PC osv. Förresten skulle ju Dell (trots att de dementerade det för mig när jag frågade förut) lansera en egen modell, vore kul att se en utmanare från Zepto också!
- ebbot
- Kontakt:
Jag vet nog varför Asus eee säljer!

Förresten så har den HDSPA som tillval ;-)
http://gizmodo.com/338308/how-to-instal ... sus-eee-pc
Det finns massor av saker man kan göra om man tycker om att meka lite.
http://beta.ivancover.com/wiki/index.ph ... l_Upgrades

Förresten så har den HDSPA som tillval ;-)
http://gizmodo.com/338308/how-to-instal ... sus-eee-pc
Det finns massor av saker man kan göra om man tycker om att meka lite.
http://beta.ivancover.com/wiki/index.ph ... l_Upgrades
- farmfield
- Kontakt:
Nyfiken i en strut som jag är så checkade jag såklart ovanstående länkar och är "in awe" över dessa galningar som shoppar grejer & går loss på dom med lödkolv och isärplockade USB-stickor m.m... Certifierat vansinne och naturligtvis lika häftigt som galet.
Jag ger dom
fem afro's i betyg! 
Jag ger dom

- ebbot
- Kontakt:
Vad kan man inte göra med en multimeter, en lödkolv och cykelavstånd till ELFA!
- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
"Vadå "Den Heliga Skriften" Bibeln ? Jag trodde vi snackade ELFA katalogen.."ebbot skrev:Vad kan man inte göra med en multimeter, en lödkolv och cykelavstånd till ELFA!

Linux - Bringing back the joy of computing
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag har hört från ganska säkra källor att OnOff kommer att ta in EeePC i sitt sortiment till sommaren. Och då den versionen med Linux, inte någon XP-variant.
OnOff? Linux? Bolaget nästa!CryingFreeman skrev:Jag har hört från ganska säkra källor att OnOff kommer att ta in EeePC i sitt sortiment till sommaren. Och då den versionen med Linux, inte någon XP-variant.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
massor med champagne när det händer!Hund skrev:OnOff? Linux? Bolaget nästa!CryingFreeman skrev:Jag har hört från ganska säkra källor att OnOff kommer att ta in EeePC i sitt sortiment till sommaren. Och då den versionen med Linux, inte någon XP-variant.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- ebbot
- Kontakt:
Insåg i försommarsolen att jag behöver en mer bärbar dator att jobba med (stationär P4 med 19" CRT) och klurade på om man inte skulle skaffa sig en eee men är osäker på om 700-modellen är värd att vänta på i svenskt utförande när 900:an redan är ute. Hur har du löst problemet med tangentbord? Vad klarar den egentligen? Matlab och Pro/E är uteslutet men hur mycket klarar den och är den bekväm att jobba med?Idéalist skrev:Jag har fått PM med frågor om var jag fick tag i mina EeePC. Därför tycker jag att följande kan vara av allmänt intresse:
Tills dess löser jag det på följande sätt...
- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Va ?? Är 900:an släppt redan ?? Herre min kernel, det har jag helt missat.
Kanske dags att börja lära sig vilken månad man är i.. Uj uj uj..
Vart beställer man lämpligast en dylik från USA/GB/dom som lanserat då ? Det var ju 900:an jag väntat på.
Någon som vet hur det ser ut med laddningen om det är en vanlig apparatsladd som går och byta med ett agg som går på 110-230V eller hur man löser frågan om strömmen ?
Kanske dags att börja lära sig vilken månad man är i.. Uj uj uj..
Vart beställer man lämpligast en dylik från USA/GB/dom som lanserat då ? Det var ju 900:an jag väntat på.
Någon som vet hur det ser ut med laddningen om det är en vanlig apparatsladd som går och byta med ett agg som går på 110-230V eller hur man löser frågan om strömmen ?
Linux - Bringing back the joy of computing
- farmfield
- Kontakt:
Jag hade tills igår faktiskt bara sett maskinen på bild - men nu fick jag se hur dj-a liten 7"-skärmen är... Nä du, jag hade aldrig shoppat en 7" utan helt klart väntat ut 901. Fram tills dess duger min iPod Touch som med kolumn-zoom-funktionen faktisk är en fröjd att surfa på! 

- Idéalist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Fick det här i ett mail sent igår kväll: "För övrigt såg jag att Webbhallen fått in 701 i rosa och svart nu, tydligen först i Sverige som jag förstod det."