OpenOffice.org 3.0 ännu bättre!!!

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

OpenOffice.org 3.0 ännu bättre!!!

Inlägg av ZX Spectrum »

OpenOffice 3.0 kommer att få en rejäl uppgradering i form av nya funktioner. Denna kommer i skarp version lagom till jul och väntas bli en positiv julklapp. OpenOffice har tagit lärdom av Microsoft och kommer därför att möblera om menyerna för att följa gängse standard.
Enligt ett uttalande så kommer OpenOffice ta bort dom flesta menyerna i sin officesvit till förmån för så kallade "ribbons", allt för att möta kundernas krav.
En annan nyhet är att OpenOffice ska kunna känna av grammatik och autokorrigera där man själv har formulerat sig fel, alltså kommer det att bli mycket lättare för alla som inte behärskar språket så bra. Redan nu har man autokorrigering av bokstav efter punkt men detta kommer att utökas ytterligare. OpenOffice måste ligga före MS Office för att plocka marknadsandelar och detta är första steget på vägen.
Eftersom OpenXML blir en iso-standard nästa år så kommer OpenOffice anamma detta genom att spara filerna i docx som standard.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: OpenOffice.org 3.0 ännu bättre!!!

Inlägg av Urban Anjar »

April april!
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

ZX: det var ett grymt aprilskämt! Man vill ju att Oo ska bli ännu bättre! Snälla säg inte att det är ett skämt! :'(
Användarvisningsbild
HenrikAn

Inlägg av HenrikAn »

Men jag läste/hörde i alla fall någon stans att 3:an skulle ha stöd för openxml.
Vad man än tycker om det så är det i alla fall bra med möjligheten att öppna docx-filer...
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Ska openxml verkligen bli ISO-standard, eller är det också ett aprilskämt?
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Kerath skrev:Ska openxml verkligen bli ISO-standard, eller är det också ett aprilskämt?
Man kan ju inte vara säker en dag som denna, men jag är rädd för att det inte är det.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"