Videoklipp på Youtube hackar sig fram
Videoklipp på Youtube hackar sig fram
Tidigare har jag kunnat se videoklipp på Youtube helt ok, men numera hackar filmen sig fram. Inget jämnt flyt i bilden, alltså. Vad kan de bero på?
Re: Videoklipp på Youtube hackar sig fram
Har du Gnash eller Adobe flash player?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Inget av dem.
Hur kan du då kolla på flash? 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Blev du ombedd att installera något när du tittade på något gjort i flash första gången?
Men gör så här i alla fall: Program > Lägg till/ta bort > Sök på flash > Skriv här vad som är ibockat (därmed installerat).
Men gör så här i alla fall: Program > Lägg till/ta bort > Sök på flash > Skriv här vad som är ibockat (därmed installerat).
Jag sökte på flash och följande var ibockade:
- Macromedia Flash plugin (Adobe...)
- GStream ffmeg video plugin
- Ubuntu restricted extras
- VLC
- Movie Player Totem
Där fanns också följande, som inte var ibockade:
- Filmuppspelaren
- gxine
- Gnash SWF Viewer
- Macromedia Flash plugin (Adobe...)
- GStream ffmeg video plugin
- Ubuntu restricted extras
- VLC
- Movie Player Totem
Där fanns också följande, som inte var ibockade:
- Filmuppspelaren
- gxine
- Gnash SWF Viewer
Tja, du har tydligen Adobe Flash Player, men varför det hackar vet jag inte.
Det kan iofs bero på att din uppkoppling fick en svacka så att filmen inte hann laddas samtidigt som du tittade - eller har det varit så här hela tiden?
Det kan iofs bero på att din uppkoppling fick en svacka så att filmen inte hann laddas samtidigt som du tittade - eller har det varit så här hela tiden?
Nej, det är ju just det, att det har inte varit så förut, utan numera.upnorth skrev: Det kan iofs bero på att din uppkoppling fick en svacka så att filmen inte hann laddas samtidigt som du tittade - eller har det varit så här hela tiden?
Tja du, visserligen kan det ju vara något krångel med själva youtube, men annars vet jag inte.
Kvarstår problemet?
Kvarstår problemet?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Har du uppdaterat något innan problemet började? Firefox, Flash, grafikdrivrutiner?
Ja, det var så tidigare idag. Lite problematiskt för mig eftersom jag kollar upp danssteg och musik. Så om filmen hackar sig fram går det inte att se hur stegen ligger i räkningen.....
Uppdateringar sker ju hela tiden eller ofta, om du menar de som aviseras uppe på panelen med jämna mellanrum. Jag gjorde också en uppdatering till 7.10, men det var i höstas och därefter har youtube-klippen varit ok.Sid skrev:Har du uppdaterat något innan problemet började? Firefox, Flash, grafikdrivrutiner?
Ärligt talat, vet jag inte om jag gjort annan uppdatering, dvs råkat göra....